Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HASTAYA YAKLAŞIM VE İLETİŞİM | ADS1238770 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yardımcı personel- hasta, yardmcı personel- hekim ilişkisinin önemini kavramak, farklı sistemik hastalıklara sahip olan bireylere nasıl yaklaşılması gerektiğini anlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hastayla iletişime genel bakış,Yardımcı personelin kendine karşı görevleri,Bireylerde hastalığın algısı,Yardımcı personel- hasta ilişkisi,Yardımcı personel- hekim ilişkisi,Bireylerin hastalığa tepkileri,Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri,Hamile hastalara yaklaşım,Nörolojik hastalara yaklaşım,Geriatrik hastalara yaklaşım,Kanser hastalarına yaklaşım,Çocuk hastalara yaklaşım,Özel gereksinimli bireylere yaklaşım,Tüm konuların tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık personelinin birey ve toplumla etkileşimini anlar. | 9 | C |
Farklı sistemik durumu olan bireylerle ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları ayırt eder | 9 | C |
Çocuk hastalar, geriatrik hastalar ve özel gereksinimi olan hastalarla ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları saptar. | 9 | C |
Sağlık personelinin hekim ve hasta ile olan iletişimini anlar | 9 | C |
Bireylerin hastalığa olan tepkilerini ve bu tepkileri etkileyen kişilik tiplerini sıralar | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hastayla iletişime genel bakış | |
2 | Yardımcı personelin kendine karşı görevleri | |
3 | Bireylerde hastalığın algısı | |
4 | Yardımcı personel- hasta ilişkisi | |
5 | Yardımcı personel- hekim ilişkisi | |
6 | Bireylerin hastalığa tepkileri | |
7 | Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri | |
8 | Hamile hastalara yaklaşım | |
9 | Nörolojik hastalara yaklaşım | |
10 | Geriatrik hastalara yaklaşım | |
11 | Kanser hastalarına yaklaşım | |
12 | Çocuk hastalara yaklaşım | |
13 | Özel gereksinimli bireylere yaklaşım | |
14 | Tüm konuların tekrarı | |
Kaynak |
Öğretim üyesi ders notu verecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 1 | 2 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HASTAYA YAKLAŞIM VE İLETİŞİM | ADS1238770 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yardımcı personel- hasta, yardmcı personel- hekim ilişkisinin önemini kavramak, farklı sistemik hastalıklara sahip olan bireylere nasıl yaklaşılması gerektiğini anlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hastayla iletişime genel bakış,Yardımcı personelin kendine karşı görevleri,Bireylerde hastalığın algısı,Yardımcı personel- hasta ilişkisi,Yardımcı personel- hekim ilişkisi,Bireylerin hastalığa tepkileri,Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri,Hamile hastalara yaklaşım,Nörolojik hastalara yaklaşım,Geriatrik hastalara yaklaşım,Kanser hastalarına yaklaşım,Çocuk hastalara yaklaşım,Özel gereksinimli bireylere yaklaşım,Tüm konuların tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık personelinin birey ve toplumla etkileşimini anlar. | 9 | C |
Farklı sistemik durumu olan bireylerle ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları ayırt eder | 9 | C |
Çocuk hastalar, geriatrik hastalar ve özel gereksinimi olan hastalarla ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları saptar. | 9 | C |
Sağlık personelinin hekim ve hasta ile olan iletişimini anlar | 9 | C |
Bireylerin hastalığa olan tepkilerini ve bu tepkileri etkileyen kişilik tiplerini sıralar | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hastayla iletişime genel bakış | |
2 | Yardımcı personelin kendine karşı görevleri | |
3 | Bireylerde hastalığın algısı | |
4 | Yardımcı personel- hasta ilişkisi | |
5 | Yardımcı personel- hekim ilişkisi | |
6 | Bireylerin hastalığa tepkileri | |
7 | Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri | |
8 | Hamile hastalara yaklaşım | |
9 | Nörolojik hastalara yaklaşım | |
10 | Geriatrik hastalara yaklaşım | |
11 | Kanser hastalarına yaklaşım | |
12 | Çocuk hastalara yaklaşım | |
13 | Özel gereksinimli bireylere yaklaşım | |
14 | Tüm konuların tekrarı | |
Kaynak |
Öğretim üyesi ders notu verecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:58Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:59