Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL SAĞLIK BİLGİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cansu BUZUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Görsel slaytlar, ders notları |
Dersin Amacı | Öğrencilere vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğunun, insan vücudunun yapısını, şeklini, büyüklüğünü öğretmek, tüm klinik bilimlerin temelini oluşturan sistemleri, organları, damarları ve sinirleri anlatmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomi ve fizyolojiyi tanımlamak, sınıflandırmak ,Merkezi Sinir Sistemi ,Lenfatik sistem ,Kalp fizyolojisi ve Dolaşım sistemi ,Solunum sistemi ,Endokrin Sistemi ,Ara sınav ,İskelet sistemi ,Kas sistemi ,Boşaltım Sistemi ,Sindirim Sistemi ,Üreme Sistemi,Duyu organları ,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomi ve fizyolojiyi tanımlar | 13, 16, 9 | A, C |
Merkezi sinir sistemi, kalp ve dolaşım sistemini açıklar . | 13, 16, 9 | A, C |
Lenfatik sistem, solunum sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | 13, 16, 9 | A, C |
Sindirim sistemi, boşaltım sistemini tanımlar. | 13, 16, 9 | A, C |
Üreme sistemi ve duyu organlarını bilir ve açıklar. | 13, 16, 9 | A, C |
Kas ve iskelet sistemini öğrenir | 13, 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Anatomi ve fizyolojiyi tanımlamak, sınıflandırmak | Ders notu okuma |
2 | Merkezi Sinir Sistemi | Ders notu okuma |
3 | Lenfatik sistem | Ders notu okuma |
4 | Kalp fizyolojisi ve Dolaşım sistemi | Ders notu okuma |
5 | Solunum sistemi | Ders notu okuma |
6 | Endokrin Sistemi | Ders notu okuma |
7 | Ara sınav | Ders notu okuma |
8 | İskelet sistemi | Ders notu okuma |
9 | Kas sistemi | Ders notu okuma |
10 | Boşaltım Sistemi | Ders notu okuma |
11 | Sindirim Sistemi | Ders notu okuma |
12 | Üreme Sistemi | Ders notu okuma |
13 | Duyu organları | Ders notu okuma |
14 | Genel sınav | Ders notu okuma |
Kaynak |
* Peker TV., Erbaş D., Hemşirelik Öğrencileri için anatomi ve fizyoloji temelleri, Palme Yayıncılık, 2014
* Vural F., Anatomi Atlası, Akademi yayın, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Ameliyathane Hizmetleri ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Ameliyathane hizmetleri bölümünün gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL SAĞLIK BİLGİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cansu BUZUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Görsel slaytlar, ders notları |
Dersin Amacı | Öğrencilere vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğunun, insan vücudunun yapısını, şeklini, büyüklüğünü öğretmek, tüm klinik bilimlerin temelini oluşturan sistemleri, organları, damarları ve sinirleri anlatmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomi ve fizyolojiyi tanımlamak, sınıflandırmak ,Merkezi Sinir Sistemi ,Lenfatik sistem ,Kalp fizyolojisi ve Dolaşım sistemi ,Solunum sistemi ,Endokrin Sistemi ,Ara sınav ,İskelet sistemi ,Kas sistemi ,Boşaltım Sistemi ,Sindirim Sistemi ,Üreme Sistemi,Duyu organları ,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomi ve fizyolojiyi tanımlar | 13, 16, 9 | A, C |
Merkezi sinir sistemi, kalp ve dolaşım sistemini açıklar . | 13, 16, 9 | A, C |
Lenfatik sistem, solunum sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | 13, 16, 9 | A, C |
Sindirim sistemi, boşaltım sistemini tanımlar. | 13, 16, 9 | A, C |
Üreme sistemi ve duyu organlarını bilir ve açıklar. | 13, 16, 9 | A, C |
Kas ve iskelet sistemini öğrenir | 13, 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Anatomi ve fizyolojiyi tanımlamak, sınıflandırmak | Ders notu okuma |
2 | Merkezi Sinir Sistemi | Ders notu okuma |
3 | Lenfatik sistem | Ders notu okuma |
4 | Kalp fizyolojisi ve Dolaşım sistemi | Ders notu okuma |
5 | Solunum sistemi | Ders notu okuma |
6 | Endokrin Sistemi | Ders notu okuma |
7 | Ara sınav | Ders notu okuma |
8 | İskelet sistemi | Ders notu okuma |
9 | Kas sistemi | Ders notu okuma |
10 | Boşaltım Sistemi | Ders notu okuma |
11 | Sindirim Sistemi | Ders notu okuma |
12 | Üreme Sistemi | Ders notu okuma |
13 | Duyu organları | Ders notu okuma |
14 | Genel sınav | Ders notu okuma |
Kaynak |
* Peker TV., Erbaş D., Hemşirelik Öğrencileri için anatomi ve fizyoloji temelleri, Palme Yayıncılık, 2014
* Vural F., Anatomi Atlası, Akademi yayın, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Ameliyathane Hizmetleri ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
5 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
6 | Ameliyathane hizmetleri bölümünün gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:16