Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON II | ANT1212950 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Elvan TERCAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Elvan TERCAN, Prof.Dr. Haci Ahmet ALICI, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN, Dr.Öğr.Üye. Işılay AYAR GEÇGİNER, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNGÖR, Dr.Öğr.Üye. Yaşar Gökhan GÜL |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Amacı | Anestezi ve böbrek fonksiyonları, ısı regülasyonu, pediyatrik anestezi, ağrı tedavisi, yapay solunum, sıvı infüzyonu, kan transfüzyonu ve yoğun bakımda hasta bakımı hakkında bilgi edinmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Böbrek fonksiyonlarının değerlendirilmesi,,Anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkisi,,Termoregülasyon, Hipotermi,,Hipertemi ve malign hipertermi,,Pediatrik anestezi,,Çocukların özellik gösteren cerrahi girişimlerinde anestezi,Ağrı tedavisinde anestezinin rolü,Yapay solunum ve yöntemleri,Yoğun bakıma hasta kabul kriterleri ve Yoğun bakımda hasta takibi,Kan ve kan ürünlerinin transfüzyonu,Cerrahi kan kaybını ve transfüzyon ihtiyacını azaltıcı yöntemler,Perioperatif sıvı infüzyonu,Yoğun bakımda beslenme,Yoğun bakımdan hasta çıkarma kriterleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Böbrek fonksiyonlarını hatırlar ve anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkilerini sayar. | 16, 9 | A |
Anestezinin ısı regülasyonuna etkilerini açıklar. Hipotermi, hipertermi ve malign hipertermiyi tanımlar. | 16, 9 | A |
Ağrı tedavisinde anestezi uzmanı ve teknikerinin rolünü sayar. | 16, 9 | A |
Anestezi uygulaması ve sonrasında ortaya çıkan komplikasyonları açıklar. | 16, 9 | A |
Perioperatif sıvı infüzyonu ve kan transfüzyonu ilkelerini sayar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Böbrek fonksiyonlarının değerlendirilmesi, | |
2 | Anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkisi, | |
3 | Termoregülasyon, Hipotermi, | |
4 | Hipertemi ve malign hipertermi, | |
5 | Pediatrik anestezi, | |
6 | Çocukların özellik gösteren cerrahi girişimlerinde anestezi | |
7 | Ağrı tedavisinde anestezinin rolü | |
8 | Yapay solunum ve yöntemleri | |
9 | Yoğun bakıma hasta kabul kriterleri ve Yoğun bakımda hasta takibi | |
10 | Kan ve kan ürünlerinin transfüzyonu | |
11 | Cerrahi kan kaybını ve transfüzyon ihtiyacını azaltıcı yöntemler | |
12 | Perioperatif sıvı infüzyonu | |
13 | Yoğun bakımda beslenme | |
14 | Yoğun bakımdan hasta çıkarma kriterleri | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin mebis notları |
Zeynep Kayhan, Klinik anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Anestezi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Anestezi ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Anestezi ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Anestezi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Anestezi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Anestezinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilinçli olarak çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON II | ANT1212950 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Elvan TERCAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Elvan TERCAN, Prof.Dr. Haci Ahmet ALICI, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN, Dr.Öğr.Üye. Işılay AYAR GEÇGİNER, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNGÖR, Dr.Öğr.Üye. Yaşar Gökhan GÜL |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Amacı | Anestezi ve böbrek fonksiyonları, ısı regülasyonu, pediyatrik anestezi, ağrı tedavisi, yapay solunum, sıvı infüzyonu, kan transfüzyonu ve yoğun bakımda hasta bakımı hakkında bilgi edinmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Böbrek fonksiyonlarının değerlendirilmesi,,Anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkisi,,Termoregülasyon, Hipotermi,,Hipertemi ve malign hipertermi,,Pediatrik anestezi,,Çocukların özellik gösteren cerrahi girişimlerinde anestezi,Ağrı tedavisinde anestezinin rolü,Yapay solunum ve yöntemleri,Yoğun bakıma hasta kabul kriterleri ve Yoğun bakımda hasta takibi,Kan ve kan ürünlerinin transfüzyonu,Cerrahi kan kaybını ve transfüzyon ihtiyacını azaltıcı yöntemler,Perioperatif sıvı infüzyonu,Yoğun bakımda beslenme,Yoğun bakımdan hasta çıkarma kriterleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Böbrek fonksiyonlarını hatırlar ve anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkilerini sayar. | 16, 9 | A |
Anestezinin ısı regülasyonuna etkilerini açıklar. Hipotermi, hipertermi ve malign hipertermiyi tanımlar. | 16, 9 | A |
Ağrı tedavisinde anestezi uzmanı ve teknikerinin rolünü sayar. | 16, 9 | A |
Anestezi uygulaması ve sonrasında ortaya çıkan komplikasyonları açıklar. | 16, 9 | A |
Perioperatif sıvı infüzyonu ve kan transfüzyonu ilkelerini sayar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Böbrek fonksiyonlarının değerlendirilmesi, | |
2 | Anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkisi, | |
3 | Termoregülasyon, Hipotermi, | |
4 | Hipertemi ve malign hipertermi, | |
5 | Pediatrik anestezi, | |
6 | Çocukların özellik gösteren cerrahi girişimlerinde anestezi | |
7 | Ağrı tedavisinde anestezinin rolü | |
8 | Yapay solunum ve yöntemleri | |
9 | Yoğun bakıma hasta kabul kriterleri ve Yoğun bakımda hasta takibi | |
10 | Kan ve kan ürünlerinin transfüzyonu | |
11 | Cerrahi kan kaybını ve transfüzyon ihtiyacını azaltıcı yöntemler | |
12 | Perioperatif sıvı infüzyonu | |
13 | Yoğun bakımda beslenme | |
14 | Yoğun bakımdan hasta çıkarma kriterleri | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin mebis notları |
Zeynep Kayhan, Klinik anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Anestezi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Anestezi ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Anestezi ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Anestezi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Anestezi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Anestezinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilinçli olarak çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:10