Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REANİMASYON I | ANT2162960 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Elvan TERCAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Elvan TERCAN, Prof.Dr. Hüseyin ÖZ, Doç.Dr. Burcu TUNAY, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN, Doç.Dr. Cem ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Abdulhalim KARAYEL, Dr.Öğr.Üye. Burak ÖMÜR |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Yoğun bakımda uygulanan tedavi yöntemleri, yoğun bakımda tedavi edilen hastalar ve yoğun bakımda çalışma prensiplerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yoğun Bakım’ın tanımı ve tarihçesi,Yoğun bakım kliniğinde yatan hastaların tanıları,Reanimasyon ünitesinde iş organizasyonu ,Yoğun bakım kliniğinde hasta bakımı,Pozisyon değişikliği, bası yarası,Ağız, saç ve vücut bakımı,Kanül/kateter, stoma, endotrakeal tüp bakımı,Yoğun bakım kliniğinde çalışanların sorunları ve çözümleri,Yoğun bakımda cihaz kullanımı ve bakımı ile ilgili sorunlar,Mekanik ventilatörün bakımı,Enteral beslenme,Parenteral beslenme,Reanimasyon ünitesinde hasta takibi,Reanimasyon ünitesinde hasta transferi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yoğun bakım kavramını tanımlar, yoğun bakımda iş organizasyonunu özetler. | 16, 9 | A |
Yoğun bakımda temizlik, steril çalışma, pozisyon kavramlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Yoğun bakımda çalışanların çalışma koşullarını ve sorunlarını belirtir. | 16, 9 | A |
Yoğun bakımda kullanılan cihazların bakımını ve kullanımını sayar. | 16, 9 | A |
Enteral ve parenteral beslenme kavramlarını tanımlar, özelliklerini tarif eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yoğun Bakım’ın tanımı ve tarihçesi | |
2 | Yoğun bakım kliniğinde yatan hastaların tanıları | |
3 | Reanimasyon ünitesinde iş organizasyonu | |
4 | Yoğun bakım kliniğinde hasta bakımı | |
5 | Pozisyon değişikliği, bası yarası | |
6 | Ağız, saç ve vücut bakımı | |
7 | Kanül/kateter, stoma, endotrakeal tüp bakımı | |
8 | Yoğun bakım kliniğinde çalışanların sorunları ve çözümleri | |
9 | Yoğun bakımda cihaz kullanımı ve bakımı ile ilgili sorunlar | |
10 | Mekanik ventilatörün bakımı | |
11 | Enteral beslenme | |
12 | Parenteral beslenme | |
13 | Reanimasyon ünitesinde hasta takibi | |
14 | Reanimasyon ünitesinde hasta transferi | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin mebis notları |
Zeynep Kayhan, Klinik Anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Anestezi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Anestezi ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Anestezi ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Anestezi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Anestezi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Anestezinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilinçli olarak çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REANİMASYON I | ANT2162960 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Elvan TERCAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Elvan TERCAN, Prof.Dr. Hüseyin ÖZ, Doç.Dr. Burcu TUNAY, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN, Doç.Dr. Cem ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Abdulhalim KARAYEL, Dr.Öğr.Üye. Burak ÖMÜR |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Yoğun bakımda uygulanan tedavi yöntemleri, yoğun bakımda tedavi edilen hastalar ve yoğun bakımda çalışma prensiplerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yoğun Bakım’ın tanımı ve tarihçesi,Yoğun bakım kliniğinde yatan hastaların tanıları,Reanimasyon ünitesinde iş organizasyonu ,Yoğun bakım kliniğinde hasta bakımı,Pozisyon değişikliği, bası yarası,Ağız, saç ve vücut bakımı,Kanül/kateter, stoma, endotrakeal tüp bakımı,Yoğun bakım kliniğinde çalışanların sorunları ve çözümleri,Yoğun bakımda cihaz kullanımı ve bakımı ile ilgili sorunlar,Mekanik ventilatörün bakımı,Enteral beslenme,Parenteral beslenme,Reanimasyon ünitesinde hasta takibi,Reanimasyon ünitesinde hasta transferi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yoğun bakım kavramını tanımlar, yoğun bakımda iş organizasyonunu özetler. | 16, 9 | A |
Yoğun bakımda temizlik, steril çalışma, pozisyon kavramlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Yoğun bakımda çalışanların çalışma koşullarını ve sorunlarını belirtir. | 16, 9 | A |
Yoğun bakımda kullanılan cihazların bakımını ve kullanımını sayar. | 16, 9 | A |
Enteral ve parenteral beslenme kavramlarını tanımlar, özelliklerini tarif eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yoğun Bakım’ın tanımı ve tarihçesi | |
2 | Yoğun bakım kliniğinde yatan hastaların tanıları | |
3 | Reanimasyon ünitesinde iş organizasyonu | |
4 | Yoğun bakım kliniğinde hasta bakımı | |
5 | Pozisyon değişikliği, bası yarası | |
6 | Ağız, saç ve vücut bakımı | |
7 | Kanül/kateter, stoma, endotrakeal tüp bakımı | |
8 | Yoğun bakım kliniğinde çalışanların sorunları ve çözümleri | |
9 | Yoğun bakımda cihaz kullanımı ve bakımı ile ilgili sorunlar | |
10 | Mekanik ventilatörün bakımı | |
11 | Enteral beslenme | |
12 | Parenteral beslenme | |
13 | Reanimasyon ünitesinde hasta takibi | |
14 | Reanimasyon ünitesinde hasta transferi | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin mebis notları |
Zeynep Kayhan, Klinik Anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Anestezi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Anestezi ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Anestezi ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Anestezi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Anestezi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Anestezinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilinçli olarak çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:10