Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLGİSAYAR AĞLARINDA PROGRAMLAMA | BPR2260490 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, internet yapısını kullanan uygulamaların incelenmesi, tasarlanması ve geliştirilmesi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı, Bilgisayar Ağlarına ve OSI Modeline Giriş,TCP/IP Protokol Yığını,Web Uygulama Mimarisi,Soket Programlama (TCP UDP Soketleri),Socket Programming (TCP UDP Sockets),Web Programlama (Oturum Yönetimi, Erişim Denetimi), Ölçeklenebilir Web Mimarileri,NodeJS Platformu, NodeJS ile Web Uygulaması Geliştirme,Comet (Reverse Ajax), Web Soketleri, NoSQL Veritabanları,Web Servisleri (RESTful),Web Uygulamalarının Güvenliği,Nesnelerin İnterneti ve Uygulamaları,Yazılım Tanımlı Ağlar ,Proje,Proje; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ağ ve Web Uygulamalarının güvenliği konularındaki farkındalığı artar. | 10, 13, 9 | A |
TCP/IP protokolünü kavrar. | 10, 16, 9 | A, E |
Ağ üzerinde çalışan uygulamalar geliştirir | 12, 2, 9 | A, E |
Web servislerini kullanır | 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Nesnelerin İnterneti konusunu kavrar. | 13, 18, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders Tanıtımı, Bilgisayar Ağlarına ve OSI Modeline Giriş | |
2 | TCP/IP Protokol Yığını | |
3 | Web Uygulama Mimarisi | |
4 | Soket Programlama (TCP UDP Soketleri) | |
5 | Socket Programming (TCP UDP Sockets) | |
6 | Web Programlama (Oturum Yönetimi, Erişim Denetimi), Ölçeklenebilir Web Mimarileri | |
7 | NodeJS Platformu, NodeJS ile Web Uygulaması Geliştirme | |
8 | Comet (Reverse Ajax), Web Soketleri, NoSQL Veritabanları | |
9 | Web Servisleri (RESTful) | |
10 | Web Uygulamalarının Güvenliği | |
11 | Nesnelerin İnterneti ve Uygulamaları | |
12 | Yazılım Tanımlı Ağlar | |
13 | Proje | |
14 | Proje | |
Kaynak |
Behrouz A. Forouzan, Firouz Mosharraf, Computer Networks: A Top Down Approach
William Stallings, Data and Computer Communications 9/E, Prentice Hall, 2007
E.R. Harold, Java Network Programming 4th Edition, 2014
Matt Zandstra, PHP Objects, Patterns, and Practice Third Edition, Apress, 2010
www.w3schools.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | X | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | X | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | X | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | X | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | X | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | X | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | X | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | X | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | X | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLGİSAYAR AĞLARINDA PROGRAMLAMA | BPR2260490 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, internet yapısını kullanan uygulamaların incelenmesi, tasarlanması ve geliştirilmesi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı, Bilgisayar Ağlarına ve OSI Modeline Giriş,TCP/IP Protokol Yığını,Web Uygulama Mimarisi,Soket Programlama (TCP UDP Soketleri),Socket Programming (TCP UDP Sockets),Web Programlama (Oturum Yönetimi, Erişim Denetimi), Ölçeklenebilir Web Mimarileri,NodeJS Platformu, NodeJS ile Web Uygulaması Geliştirme,Comet (Reverse Ajax), Web Soketleri, NoSQL Veritabanları,Web Servisleri (RESTful),Web Uygulamalarının Güvenliği,Nesnelerin İnterneti ve Uygulamaları,Yazılım Tanımlı Ağlar ,Proje,Proje; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ağ ve Web Uygulamalarının güvenliği konularındaki farkındalığı artar. | 10, 13, 9 | A |
TCP/IP protokolünü kavrar. | 10, 16, 9 | A, E |
Ağ üzerinde çalışan uygulamalar geliştirir | 12, 2, 9 | A, E |
Web servislerini kullanır | 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Nesnelerin İnterneti konusunu kavrar. | 13, 18, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders Tanıtımı, Bilgisayar Ağlarına ve OSI Modeline Giriş | |
2 | TCP/IP Protokol Yığını | |
3 | Web Uygulama Mimarisi | |
4 | Soket Programlama (TCP UDP Soketleri) | |
5 | Socket Programming (TCP UDP Sockets) | |
6 | Web Programlama (Oturum Yönetimi, Erişim Denetimi), Ölçeklenebilir Web Mimarileri | |
7 | NodeJS Platformu, NodeJS ile Web Uygulaması Geliştirme | |
8 | Comet (Reverse Ajax), Web Soketleri, NoSQL Veritabanları | |
9 | Web Servisleri (RESTful) | |
10 | Web Uygulamalarının Güvenliği | |
11 | Nesnelerin İnterneti ve Uygulamaları | |
12 | Yazılım Tanımlı Ağlar | |
13 | Proje | |
14 | Proje | |
Kaynak |
Behrouz A. Forouzan, Firouz Mosharraf, Computer Networks: A Top Down Approach
William Stallings, Data and Computer Communications 9/E, Prentice Hall, 2007
E.R. Harold, Java Network Programming 4th Edition, 2014
Matt Zandstra, PHP Objects, Patterns, and Practice Third Edition, Apress, 2010
www.w3schools.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | X | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | X | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | X | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | X | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | X | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | X | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | X | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | X | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | X | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09