Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | BMT2260250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mesleki ahlak ilkelerini bilir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Belirli örgütsel davranış konularını anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mobbing vakalarını değerlendirir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar | |
2 | Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam | |
3 | Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları | |
4 | Çalışanların Etik Sorumlulukları | |
5 | Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç | |
6 | Örgütsel İletişimin Zorlukları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi | |
9 | Milgram Deneyi ve İhbarcılık | |
10 | Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven | |
11 | Örgütsel Sinizm | |
12 | Mobbing | |
13 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları | |
14 | Genel Sınava Hazırlık | |
Kaynak |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | X | | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | | | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | X | | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | BMT2260250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mesleki ahlak ilkelerini bilir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Belirli örgütsel davranış konularını anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mobbing vakalarını değerlendirir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar | |
2 | Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam | |
3 | Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları | |
4 | Çalışanların Etik Sorumlulukları | |
5 | Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç | |
6 | Örgütsel İletişimin Zorlukları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi | |
9 | Milgram Deneyi ve İhbarcılık | |
10 | Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven | |
11 | Örgütsel Sinizm | |
12 | Mobbing | |
13 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları | |
14 | Genel Sınava Hazırlık | |
Kaynak |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | X | | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | | | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | X | | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09