Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI | BMT2260760 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ethem ARSLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehmet BUĞDAYCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin standardizasyonla ilgili işlemleri yürütebilmesi, üretimde ve hizmet alanında kalite ve standartları sağlayabilmesi, ISO 9001:200 Kalite yönetim sistemi, TSEN ISO 14001, TS 18001 OHSAS sistemini uygulayabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kalitenin tanımları ve kalitenin evrimi,İstatistiksel Kalite Kontrol,Toplam Kalite Kontrol,Kalite Güvence Sistemi,ISO 9001:2000 versiyon standardı,ISO 9001:2000 versiyon standardı,ISO 9001:2000 versiyon standardı,Toplam Kalite Yönetimi,Problem çözme teknikleri: Sebep-Sonuç Diyagramları,Problem çözme teknikleri: Kayıt Formları, Histogram,Problem çözme teknikleri: Pareto Analizi,Problem çözme teknikleri: Serpme Diyagramı, Kutu Gösterimi,Standardizasyon,Mesleki standartlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Standardizasyonla ilgili temel bilgileri tanımlar. | 16, 9 | A, G |
2. Kalite ve kalite kavramları ile ilgili bilgileri tanımlar. | 16, 9 | A, G |
3. Kendi branşına ait personel, ekipman standartlarının ulusal ve uluslararası bağıntılarını açıklar. | 16, 9 | A, G |
4. TS-EN-ISO 9000: 2000, TS-EN-ISO 9001: 2000 ve TS-EN-ISO 9004: 2000 serisi standartları açıklar. | 16, 9 | A, G |
5. ISO 19011 standartlarını açıklar. | 16, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kalitenin tanımları ve kalitenin evrimi | |
2 | İstatistiksel Kalite Kontrol | |
3 | Toplam Kalite Kontrol | |
4 | Kalite Güvence Sistemi | |
5 | ISO 9001:2000 versiyon standardı | |
6 | ISO 9001:2000 versiyon standardı | |
7 | ISO 9001:2000 versiyon standardı | |
8 | Toplam Kalite Yönetimi | |
9 | Problem çözme teknikleri: Sebep-Sonuç Diyagramları | |
10 | Problem çözme teknikleri: Kayıt Formları, Histogram | |
11 | Problem çözme teknikleri: Pareto Analizi | |
12 | Problem çözme teknikleri: Serpme Diyagramı, Kutu Gösterimi | |
13 | Standardizasyon | |
14 | Mesleki standartlar | |
Kaynak |
Kalite Güvencesi ve Standartlar Nihat Körlük,Cafer S,Kartal İrfan Deniz (Seçkin Yayıncılık 2016). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | | | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | X | | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | X | | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | | | X |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI | BMT2260760 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ethem ARSLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehmet BUĞDAYCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin standardizasyonla ilgili işlemleri yürütebilmesi, üretimde ve hizmet alanında kalite ve standartları sağlayabilmesi, ISO 9001:200 Kalite yönetim sistemi, TSEN ISO 14001, TS 18001 OHSAS sistemini uygulayabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kalitenin tanımları ve kalitenin evrimi,İstatistiksel Kalite Kontrol,Toplam Kalite Kontrol,Kalite Güvence Sistemi,ISO 9001:2000 versiyon standardı,ISO 9001:2000 versiyon standardı,ISO 9001:2000 versiyon standardı,Toplam Kalite Yönetimi,Problem çözme teknikleri: Sebep-Sonuç Diyagramları,Problem çözme teknikleri: Kayıt Formları, Histogram,Problem çözme teknikleri: Pareto Analizi,Problem çözme teknikleri: Serpme Diyagramı, Kutu Gösterimi,Standardizasyon,Mesleki standartlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Standardizasyonla ilgili temel bilgileri tanımlar. | 16, 9 | A, G |
2. Kalite ve kalite kavramları ile ilgili bilgileri tanımlar. | 16, 9 | A, G |
3. Kendi branşına ait personel, ekipman standartlarının ulusal ve uluslararası bağıntılarını açıklar. | 16, 9 | A, G |
4. TS-EN-ISO 9000: 2000, TS-EN-ISO 9001: 2000 ve TS-EN-ISO 9004: 2000 serisi standartları açıklar. | 16, 9 | A, G |
5. ISO 19011 standartlarını açıklar. | 16, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kalitenin tanımları ve kalitenin evrimi | |
2 | İstatistiksel Kalite Kontrol | |
3 | Toplam Kalite Kontrol | |
4 | Kalite Güvence Sistemi | |
5 | ISO 9001:2000 versiyon standardı | |
6 | ISO 9001:2000 versiyon standardı | |
7 | ISO 9001:2000 versiyon standardı | |
8 | Toplam Kalite Yönetimi | |
9 | Problem çözme teknikleri: Sebep-Sonuç Diyagramları | |
10 | Problem çözme teknikleri: Kayıt Formları, Histogram | |
11 | Problem çözme teknikleri: Pareto Analizi | |
12 | Problem çözme teknikleri: Serpme Diyagramı, Kutu Gösterimi | |
13 | Standardizasyon | |
14 | Mesleki standartlar | |
Kaynak |
Kalite Güvencesi ve Standartlar Nihat Körlük,Cafer S,Kartal İrfan Deniz (Seçkin Yayıncılık 2016). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | | | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | X | | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | X | | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | | | X |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09