Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOLOJİ | BMT1245260 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin insan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını öğrenmesi ve bu işlevsel mekanizmaların birbirleri ile ilişkilerini değerlendirebilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş,Hücre Fizyolojisi,Kas Fizyolojisi,Kan Fizyolojisi,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım,Solunum Sistemi Fizyolojisi,Boşaltım Sistemi Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,Endokrin Sistem Fizyolojisi,Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Genel fizyolojik kavramları ve mekanizmaları özetler. | 16, 37, 9 | A, G |
2. Fizyolojik kontrol mekanizmalarını açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
3. Vücudun hücresel organizasyonunu ve hücresel yapıların işlevlerini tanımlar. | 16, 37, 9 | A, G |
4. Aksiyon potansiyeli oluşumunu ve ilerleyişini açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
5. Kas kasılmasının temel ilkelerini ve mekanizmasını açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyolojiye Giriş | |
2 | Hücre Fizyolojisi | |
3 | Kas Fizyolojisi | |
4 | Kan Fizyolojisi | |
5 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp | |
6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım | |
7 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | |
8 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | |
9 | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | |
10 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | |
11 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | |
12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | |
13 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | |
14 | Üreme Sistemi Fizyolojisi | |
Kaynak |
Guyton Hall,"Tıbbi Fizyoloji", Güneş Tıp Kitapevi, 13.Baskı, ISBN:9789752776623 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | X | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | X | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | X | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | | X | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | X | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOLOJİ | BMT1245260 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin insan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını öğrenmesi ve bu işlevsel mekanizmaların birbirleri ile ilişkilerini değerlendirebilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş,Hücre Fizyolojisi,Kas Fizyolojisi,Kan Fizyolojisi,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım,Solunum Sistemi Fizyolojisi,Boşaltım Sistemi Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,Endokrin Sistem Fizyolojisi,Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Genel fizyolojik kavramları ve mekanizmaları özetler. | 16, 37, 9 | A, G |
2. Fizyolojik kontrol mekanizmalarını açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
3. Vücudun hücresel organizasyonunu ve hücresel yapıların işlevlerini tanımlar. | 16, 37, 9 | A, G |
4. Aksiyon potansiyeli oluşumunu ve ilerleyişini açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
5. Kas kasılmasının temel ilkelerini ve mekanizmasını açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyolojiye Giriş | |
2 | Hücre Fizyolojisi | |
3 | Kas Fizyolojisi | |
4 | Kan Fizyolojisi | |
5 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp | |
6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım | |
7 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | |
8 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | |
9 | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | |
10 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | |
11 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | |
12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | |
13 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | |
14 | Üreme Sistemi Fizyolojisi | |
Kaynak |
Guyton Hall,"Tıbbi Fizyoloji", Güneş Tıp Kitapevi, 13.Baskı, ISBN:9789752776623 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | X | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | X | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | X | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | | X | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | X | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09