Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ | BMT1145220 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin anatomi terminolojisi ve genel tıbbi terimleri kavraması; insan vücudunun anatomik yapısını sistematik olarak inceleyebilmesi ve değerlendirebilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi,İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Sindirim Sistemi ve Anatomik Yapısı,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Yapısı,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Yapısı,Solunum Sistemi ve Anatomik Yapısı,Ürogenital Sistem ve Anatomik Yapısı,Endokrin Sistem ve Anatomik Yapısı,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan Anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu,Merkezi,Periferik ve Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tıp terminolojisini tanımlar. | 16, 37, 9 | A, G |
2. Anatomide genel kavramları açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
3. Anatomik düzlem ve eksenleri tasvir eder ve gösterir. | 16, 37, 9 | A, G |
4. İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir. | 16, 37, 9 | A, G |
5. Organların temel fonksiyonlarını ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi | |
2 | İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi | |
3 | Lokomotor Sistem Anatomisi | |
4 | Lokomotor Sistem Anatomisi | |
5 | Sindirim Sistemi ve Anatomik Yapısı | |
6 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Yapısı | |
7 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Yapısı | |
8 | Solunum Sistemi ve Anatomik Yapısı | |
9 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Yapısı | |
10 | Endokrin Sistem ve Anatomik Yapısı | |
11 | Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan Anatomik Yapılar | |
12 | Sinir Sistemi Organizasyonu | |
13 | Merkezi,Periferik ve Otonom Sinir Sistemi | |
14 | Duyu Organları | |
Kaynak |
YILDIRIM M.,"İnsan Anatomisi", Nobel Tıp Kitabevi, 7.Baskı, ISBN:9789754208887
Kurt H. Albertine, David A. Morton, Çev: Büyükmumcu M., "Morton İnsan Anatomi Atlası", Nobel Tıp Kitabevi, ISBN:9789756266359
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | X | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | X | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | X | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | | X | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 14 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ | BMT1145220 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin anatomi terminolojisi ve genel tıbbi terimleri kavraması; insan vücudunun anatomik yapısını sistematik olarak inceleyebilmesi ve değerlendirebilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi,İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Sindirim Sistemi ve Anatomik Yapısı,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Yapısı,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Yapısı,Solunum Sistemi ve Anatomik Yapısı,Ürogenital Sistem ve Anatomik Yapısı,Endokrin Sistem ve Anatomik Yapısı,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan Anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu,Merkezi,Periferik ve Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tıp terminolojisini tanımlar. | 16, 37, 9 | A, G |
2. Anatomide genel kavramları açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
3. Anatomik düzlem ve eksenleri tasvir eder ve gösterir. | 16, 37, 9 | A, G |
4. İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir. | 16, 37, 9 | A, G |
5. Organların temel fonksiyonlarını ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | 16, 37, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi | |
2 | İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi | |
3 | Lokomotor Sistem Anatomisi | |
4 | Lokomotor Sistem Anatomisi | |
5 | Sindirim Sistemi ve Anatomik Yapısı | |
6 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Yapısı | |
7 | Dolaşım Sistemi ve Anatomik Yapısı | |
8 | Solunum Sistemi ve Anatomik Yapısı | |
9 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Yapısı | |
10 | Endokrin Sistem ve Anatomik Yapısı | |
11 | Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan Anatomik Yapılar | |
12 | Sinir Sistemi Organizasyonu | |
13 | Merkezi,Periferik ve Otonom Sinir Sistemi | |
14 | Duyu Organları | |
Kaynak |
YILDIRIM M.,"İnsan Anatomisi", Nobel Tıp Kitabevi, 7.Baskı, ISBN:9789754208887
Kurt H. Albertine, David A. Morton, Çev: Büyükmumcu M., "Morton İnsan Anatomi Atlası", Nobel Tıp Kitabevi, ISBN:9789756266359
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | X | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | X | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | X | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | | X | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09