Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ | ÇCG2243250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aygül GÖKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf yönetimi modelleri ve öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve derse giriş,Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar,Sınıf içi etkileşim ve iletişim,Sınıf yönetimi ve disiplin 1,Sınıf yönetimi ve disiplin 2,Sınıf yönetimi ve disiplin 3,Sınıf yönetimi ve disiplin 4,Problem davranışlar ve çözüm yolları 1,Problem davranışlar ve çözüm yolları 2,Problem davranışlar ve çözüm yolları 3,Fiziksel düzenleme,Zaman yönetimi 1,Zaman yönetimi 2,Zaman yönetimi 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıfı nasıl organize edeceğini belirler. | 14, 9 | A |
Zaman yönetimini saptar. | 14, 9 | A |
Sınıfta ortaya çıkacak problemleri yönetmeyi bilir. | 12, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı ve derse giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Sınıf içi etkileşim ve iletişim | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Sınıf yönetimi ve disiplin 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Sınıf yönetimi ve disiplin 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Sınıf yönetimi ve disiplin 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Sınıf yönetimi ve disiplin 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Problem davranışlar ve çözüm yolları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Problem davranışlar ve çözüm yolları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Problem davranışlar ve çözüm yolları 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Fiziksel düzenleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Zaman yönetimi 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Zaman yönetimi 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Zaman yönetimi 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | | | | | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ | ÇCG2243250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aygül GÖKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf yönetimi modelleri ve öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve derse giriş,Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar,Sınıf içi etkileşim ve iletişim,Sınıf yönetimi ve disiplin 1,Sınıf yönetimi ve disiplin 2,Sınıf yönetimi ve disiplin 3,Sınıf yönetimi ve disiplin 4,Problem davranışlar ve çözüm yolları 1,Problem davranışlar ve çözüm yolları 2,Problem davranışlar ve çözüm yolları 3,Fiziksel düzenleme,Zaman yönetimi 1,Zaman yönetimi 2,Zaman yönetimi 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıfı nasıl organize edeceğini belirler. | 14, 9 | A |
Zaman yönetimini saptar. | 14, 9 | A |
Sınıfta ortaya çıkacak problemleri yönetmeyi bilir. | 12, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı ve derse giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Sınıf içi etkileşim ve iletişim | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Sınıf yönetimi ve disiplin 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Sınıf yönetimi ve disiplin 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Sınıf yönetimi ve disiplin 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Sınıf yönetimi ve disiplin 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Problem davranışlar ve çözüm yolları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Problem davranışlar ve çözüm yolları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Problem davranışlar ve çözüm yolları 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Fiziksel düzenleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Zaman yönetimi 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Zaman yönetimi 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Zaman yönetimi 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | | | | | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58