Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEK ETİĞİ | ÇCG1124600 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Meslek yaşamında karşılaşılabilecek etik ve hukuki sorunlarla baş edebilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukla ilgili temel kavramlar ,Sağlık hukukuna giriş, Sağlık meslekleri etiği ve ilkeleri,Sağlık personelinin vazife ve yükümlülükleri, Mesleki Uygulamalarından Doğan Sorumluluklar-Cezai sorumluluklar...,Sağlık çalışanı ve hasta arasındaki ilişki ,Sağlıkla ilgili yasal düzenlemeler,Sağlık kuruluşlarının ve sağlık personelinin sorumlulukları,Sağlıkla ilgili uluslar arası bildirgeler, evrensel deontoloji kuralları ,Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi,Hasta hakları yönetmeliği, Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği,Kriz yönetimi,Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri,Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması-Sağlık politikaları,Sağlık kültürü,İletişim becerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etiğin temel kavramlarını açıklar.
| 16, 9 | A |
2. Etik sorunları açıklar.
| 16, 9 | A |
3. Hukuki sorumlulukları açıklar.
| 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukukla ilgili temel kavramlar | Ön Okuma |
2 | Sağlık hukukuna giriş, Sağlık meslekleri etiği ve ilkeleri | Ön Okuma |
3 | Sağlık personelinin vazife ve yükümlülükleri, Mesleki Uygulamalarından Doğan Sorumluluklar-Cezai sorumluluklar... | Ön Okuma |
4 | Sağlık çalışanı ve hasta arasındaki ilişki | Ön Okuma |
5 | Sağlıkla ilgili yasal düzenlemeler | Ön Okuma |
6 | Sağlık kuruluşlarının ve sağlık personelinin sorumlulukları | Ön Okuma |
7 | Sağlıkla ilgili uluslar arası bildirgeler, evrensel deontoloji kuralları | Ön Okuma |
8 | Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi | Ön Okuma |
9 | Hasta hakları yönetmeliği, Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği | Ön Okuma |
10 | Kriz yönetimi | Ön Okuma |
11 | Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri | Ön Okuma |
12 | Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması-Sağlık politikaları | Ön Okuma |
13 | Sağlık kültürü | Ön Okuma |
14 | İletişim becerileri | Ön Okuma |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
1- Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul.
2- Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000)
3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara.
4- Ayşegül Demirhan Erdemir, (2011), Tıpta Etik ve Deontoloji (Yirmibirinci Yüzyılda), Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
5- Demirhan Erdemir , A. (Ed.), (2003), Çağdaş Tıp Etiği, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | | | | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 2 | 6 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MESLEK ETİĞİ | ÇCG1124600 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Meslek yaşamında karşılaşılabilecek etik ve hukuki sorunlarla baş edebilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukla ilgili temel kavramlar ,Sağlık hukukuna giriş, Sağlık meslekleri etiği ve ilkeleri,Sağlık personelinin vazife ve yükümlülükleri, Mesleki Uygulamalarından Doğan Sorumluluklar-Cezai sorumluluklar...,Sağlık çalışanı ve hasta arasındaki ilişki ,Sağlıkla ilgili yasal düzenlemeler,Sağlık kuruluşlarının ve sağlık personelinin sorumlulukları,Sağlıkla ilgili uluslar arası bildirgeler, evrensel deontoloji kuralları ,Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi,Hasta hakları yönetmeliği, Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği,Kriz yönetimi,Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri,Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması-Sağlık politikaları,Sağlık kültürü,İletişim becerileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etiğin temel kavramlarını açıklar.
| 16, 9 | A |
2. Etik sorunları açıklar.
| 16, 9 | A |
3. Hukuki sorumlulukları açıklar.
| 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukukla ilgili temel kavramlar | Ön Okuma |
2 | Sağlık hukukuna giriş, Sağlık meslekleri etiği ve ilkeleri | Ön Okuma |
3 | Sağlık personelinin vazife ve yükümlülükleri, Mesleki Uygulamalarından Doğan Sorumluluklar-Cezai sorumluluklar... | Ön Okuma |
4 | Sağlık çalışanı ve hasta arasındaki ilişki | Ön Okuma |
5 | Sağlıkla ilgili yasal düzenlemeler | Ön Okuma |
6 | Sağlık kuruluşlarının ve sağlık personelinin sorumlulukları | Ön Okuma |
7 | Sağlıkla ilgili uluslar arası bildirgeler, evrensel deontoloji kuralları | Ön Okuma |
8 | Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi | Ön Okuma |
9 | Hasta hakları yönetmeliği, Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği | Ön Okuma |
10 | Kriz yönetimi | Ön Okuma |
11 | Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri | Ön Okuma |
12 | Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması-Sağlık politikaları | Ön Okuma |
13 | Sağlık kültürü | Ön Okuma |
14 | İletişim becerileri | Ön Okuma |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
1- Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul.
2- Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000)
3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara.
4- Ayşegül Demirhan Erdemir, (2011), Tıpta Etik ve Deontoloji (Yirmibirinci Yüzyılda), Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
5- Demirhan Erdemir , A. (Ed.), (2003), Çağdaş Tıp Etiği, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | | | | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58