Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞLETME YÖNETİMİ | ÇCG1225200 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ethem ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. İşletme ve İşletme Yönetimdeki Temel Kavramlar, Ekonomik Bir Birim Olarak İşletme ve İşletmenin Çevresi, Yönetim Süreci ve Yönetimin Özellikleri,2. İşletmelerin Sınıflandırılması,3. İşletmelerin Sınıflandırılması,4. Kuruluş Çalışmaları,5. İşletme Fonksiyonları,6. İşletme Fonksiyonları,7. İşletme Fonksiyonları,8. Yönetim Yaklaşımları (Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar),9. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı,10. Yeni Yönetim Yaklaşımları,11. Modern Sonrası Kavramlar,12. Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme Süreci,13. Organizasyon Süreci,14. Emir Komuta Süreci (Liderlik, Motivasyon ve Haberleşme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.İşletmenin kuruluşunu açıklar. | 16, 19, 9 | A |
1.2.İşletmenin çevresini belirlet. | 16, 19, 9 | A |
2.1.Yönetim yaklaşımlarını anlatır. | 16, 19, 9 | A |
2.2.Yönetim fonksiyonlarını ifade eder. | 10, 14, 9 | A |
2.3.organizasyon şemasını açıklar. | 14, 16, 9 | A |
3.İşletmedeki çalışanların davranışlarını açıklayabilecektir. | 16, 19, 9 | A |
3.1.İşletmedeki insan kaynaklı sorunları ifade eder. | 16, 19, 9 | A |
3.2.İşletme içi çatışmaların nedenlerini ifade eder. | 14, 19, 9 | A |
3.3.Motivasyon araçlarını ifade eder. | 14, 16, 9 | A |
1. İşletmeyi ve işletmenin fonksiyonlarını özetleyebilecektir. | 16, 19, 9 | A |
2. İşletme Yönetimini özetleyebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. İşletme ve İşletme Yönetimdeki Temel Kavramlar, Ekonomik Bir Birim Olarak İşletme ve İşletmenin Çevresi, Yönetim Süreci ve Yönetimin Özellikleri | |
2 | 2. İşletmelerin Sınıflandırılması | |
3 | 3. İşletmelerin Sınıflandırılması | |
4 | 4. Kuruluş Çalışmaları | |
5 | 5. İşletme Fonksiyonları | |
6 | 6. İşletme Fonksiyonları | |
7 | 7. İşletme Fonksiyonları | |
8 | 8. Yönetim Yaklaşımları (Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar) | |
9 | 9. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı | |
10 | 10. Yeni Yönetim Yaklaşımları | |
11 | 11. Modern Sonrası Kavramlar | |
12 | 12. Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme Süreci | |
13 | 13. Organizasyon Süreci | |
14 | 14. Emir Komuta Süreci (Liderlik, Motivasyon ve Haberleşme) | |
Kaynak |
İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | | | | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 65 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(65/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞLETME YÖNETİMİ | ÇCG1225200 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ethem ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. İşletme ve İşletme Yönetimdeki Temel Kavramlar, Ekonomik Bir Birim Olarak İşletme ve İşletmenin Çevresi, Yönetim Süreci ve Yönetimin Özellikleri,2. İşletmelerin Sınıflandırılması,3. İşletmelerin Sınıflandırılması,4. Kuruluş Çalışmaları,5. İşletme Fonksiyonları,6. İşletme Fonksiyonları,7. İşletme Fonksiyonları,8. Yönetim Yaklaşımları (Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar),9. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı,10. Yeni Yönetim Yaklaşımları,11. Modern Sonrası Kavramlar,12. Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme Süreci,13. Organizasyon Süreci,14. Emir Komuta Süreci (Liderlik, Motivasyon ve Haberleşme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.İşletmenin kuruluşunu açıklar. | 16, 19, 9 | A |
1.2.İşletmenin çevresini belirlet. | 16, 19, 9 | A |
2.1.Yönetim yaklaşımlarını anlatır. | 16, 19, 9 | A |
2.2.Yönetim fonksiyonlarını ifade eder. | 10, 14, 9 | A |
2.3.organizasyon şemasını açıklar. | 14, 16, 9 | A |
3.İşletmedeki çalışanların davranışlarını açıklayabilecektir. | 16, 19, 9 | A |
3.1.İşletmedeki insan kaynaklı sorunları ifade eder. | 16, 19, 9 | A |
3.2.İşletme içi çatışmaların nedenlerini ifade eder. | 14, 19, 9 | A |
3.3.Motivasyon araçlarını ifade eder. | 14, 16, 9 | A |
1. İşletmeyi ve işletmenin fonksiyonlarını özetleyebilecektir. | 16, 19, 9 | A |
2. İşletme Yönetimini özetleyebilecektir. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. İşletme ve İşletme Yönetimdeki Temel Kavramlar, Ekonomik Bir Birim Olarak İşletme ve İşletmenin Çevresi, Yönetim Süreci ve Yönetimin Özellikleri | |
2 | 2. İşletmelerin Sınıflandırılması | |
3 | 3. İşletmelerin Sınıflandırılması | |
4 | 4. Kuruluş Çalışmaları | |
5 | 5. İşletme Fonksiyonları | |
6 | 6. İşletme Fonksiyonları | |
7 | 7. İşletme Fonksiyonları | |
8 | 8. Yönetim Yaklaşımları (Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar) | |
9 | 9. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı | |
10 | 10. Yeni Yönetim Yaklaşımları | |
11 | 11. Modern Sonrası Kavramlar | |
12 | 12. Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme Süreci | |
13 | 13. Organizasyon Süreci | |
14 | 14. Emir Komuta Süreci (Liderlik, Motivasyon ve Haberleşme) | |
Kaynak |
İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | | | | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58