Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİĞER SUBJEKTİF VE OBJEKTİF UYKU TESTLERİ | EFZ2226930 | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uyku bozukluklarının teşhis ve tedavisi amacıyla gerekli uyku öncesi ve sonrası testler ile ilgili bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Uyku evre skorlaması incelikleri,2. Uykuda arousal skorlaması,3. Uykuda hareket bozuklukları skorlaması,4. MSLT (çoklu uyku latans testi) uygulaması,5. MWT (çoklu uyanıklık testi) uygulaması,6. Aktigrafi,7. Subjektif uyku testleri Epworth,8. Subjektif uyku testleri Pittsburg Uyku kalite testi uygulaması ve puanlaması,9. Uyku öncesi ve sonrası testleri,10.Stanford uykululuk testi/Yorgunluk testleri,11.PSG kaydı sırasında acil durumlar,12.RBD'li hasta çekiminde uygulanması gereken ekstra çekimler,13.PLW (uyanıklıkta bacak hareketleri testi) ve huzursuz bacaklar sendromu,14.Çocuklarda PSG'de solunum skorlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Polisomnografi (PSG), uyku ve uyku evrelerini tanımlama | 16, 6, 9 | A |
2. Uyku bozukluklarını tanımlama | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Uyku evre skorlaması incelikleri | |
2 | 2. Uykuda arousal skorlaması | |
3 | 3. Uykuda hareket bozuklukları skorlaması | |
4 | 4. MSLT (çoklu uyku latans testi) uygulaması | |
5 | 5. MWT (çoklu uyanıklık testi) uygulaması | |
6 | 6. Aktigrafi | |
7 | 7. Subjektif uyku testleri Epworth | |
8 | 8. Subjektif uyku testleri Pittsburg Uyku kalite testi uygulaması ve puanlaması | |
9 | 9. Uyku öncesi ve sonrası testleri | |
10 | 10.Stanford uykululuk testi/Yorgunluk testleri | |
11 | 11.PSG kaydı sırasında acil durumlar | |
12 | 12.RBD'li hasta çekiminde uygulanması gereken ekstra çekimler | |
13 | 13.PLW (uyanıklıkta bacak hareketleri testi) ve huzursuz bacaklar sendromu | |
14 | 14.Çocuklarda PSG'de solunum skorlaması | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Türk uyku tıbbı derneği yayınları 1.AASM yayınlarının tercümesi-Uyku teknolojisinin temelleri 2.Uyku ve ilişkili olayların skorlaması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 1 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİĞER SUBJEKTİF VE OBJEKTİF UYKU TESTLERİ | EFZ2226930 | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uyku bozukluklarının teşhis ve tedavisi amacıyla gerekli uyku öncesi ve sonrası testler ile ilgili bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Uyku evre skorlaması incelikleri,2. Uykuda arousal skorlaması,3. Uykuda hareket bozuklukları skorlaması,4. MSLT (çoklu uyku latans testi) uygulaması,5. MWT (çoklu uyanıklık testi) uygulaması,6. Aktigrafi,7. Subjektif uyku testleri Epworth,8. Subjektif uyku testleri Pittsburg Uyku kalite testi uygulaması ve puanlaması,9. Uyku öncesi ve sonrası testleri,10.Stanford uykululuk testi/Yorgunluk testleri,11.PSG kaydı sırasında acil durumlar,12.RBD'li hasta çekiminde uygulanması gereken ekstra çekimler,13.PLW (uyanıklıkta bacak hareketleri testi) ve huzursuz bacaklar sendromu,14.Çocuklarda PSG'de solunum skorlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Polisomnografi (PSG), uyku ve uyku evrelerini tanımlama | 16, 6, 9 | A |
2. Uyku bozukluklarını tanımlama | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Uyku evre skorlaması incelikleri | |
2 | 2. Uykuda arousal skorlaması | |
3 | 3. Uykuda hareket bozuklukları skorlaması | |
4 | 4. MSLT (çoklu uyku latans testi) uygulaması | |
5 | 5. MWT (çoklu uyanıklık testi) uygulaması | |
6 | 6. Aktigrafi | |
7 | 7. Subjektif uyku testleri Epworth | |
8 | 8. Subjektif uyku testleri Pittsburg Uyku kalite testi uygulaması ve puanlaması | |
9 | 9. Uyku öncesi ve sonrası testleri | |
10 | 10.Stanford uykululuk testi/Yorgunluk testleri | |
11 | 11.PSG kaydı sırasında acil durumlar | |
12 | 12.RBD'li hasta çekiminde uygulanması gereken ekstra çekimler | |
13 | 13.PLW (uyanıklıkta bacak hareketleri testi) ve huzursuz bacaklar sendromu | |
14 | 14.Çocuklarda PSG'de solunum skorlaması | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Türk uyku tıbbı derneği yayınları 1.AASM yayınlarının tercümesi-Uyku teknolojisinin temelleri 2.Uyku ve ilişkili olayların skorlaması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/03/2023 - 11:27Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 11:29