Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYON I | FZT2142780 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapide rehabilitasyon uygulamalarında fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumluluklarını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hasta bilgilerinin alınması kaydedilmesinin önemi ve özellikleri ,Hastanın uygun pozisyonlanması ,Hasta mobilizasyonu, yardımcı gereçler,Yara bakımı ve dolaşımın önemi,Yara bakımında aile ve aile eğitimini önemi,Ayak sağlığı ve fizyoterapi teknikerliği,Genel tekrar,Ortez kullanımın ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler,Protez kullanan hastaya yaklaşım,Rehabilitasyon hastasının psikolojisi,Organ veya ekstiremite kayıplı hastanın psikolojisi,İşitme, konuşma bozukluklarının psikolojik etkisi ve işitme, konuşma bozukluğu olan hastaya yaklaşım,Sosyal rehabilitasyon ve özellikleri,Klinik yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi teknikerinin fizyoterapi ve rehabilitasyon ekibindeki önemini tartışır | 16, 9 | A |
Fizyoterapi teknikerlik mesleği ve fizyoterapi teknikerinin sorumluluklarını tanımlar | 16, 9 | A |
Rehabilitasyon uygulamalarında etik prensipleri tartışır | 16, 9 | A |
Rehabilitasyon uygulamalarında hasta hazırlığının önemini ayırt eder | 16, 9 | A |
Rehabilitasyon uygulamalarında hasta pozisyonlamasının önemini açıklar | 16, 9 | A |
Hasta mobilizasyonunda yardımcı gereç kullanımının yeri ve önemini özetler | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hasta bilgilerinin alınması kaydedilmesinin önemi ve özellikleri | www.buroyonetimi.org/upload/.../Tıbbi%20Arşivleme%20ve%20Dökümantasyon.doc |
2 | Hastanın uygun pozisyonlanması | http://www.evdebakim.org.tr/gorseller/files/sunumlar/barthel-indeksi.pdf |
3 | Hasta mobilizasyonu, yardımcı gereçler | 2. kaynak, sayfa 323-342 |
4 | Yara bakımı ve dolaşımın önemi | 2. kaynak, sayfa 399-414 |
5 | Yara bakımında aile ve aile eğitimini önemi | 2. kaynak, sayfa 399-414 |
6 | Ayak sağlığı ve fizyoterapi teknikerliği | 4. kaynak, sayfa 215-224 |
7 | Genel tekrar | Sunumlara çalışılması |
8 | Ortez kullanımın ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler | 3. kaynak, sayfa 443-466 |
9 | Protez kullanan hastaya yaklaşım | 3. kaynak, sayfa 349-362 |
10 | Rehabilitasyon hastasının psikolojisi | https://eksensaglik.com/yaslilara-sosyolojik-ve-psikolojik-destek/
|
11 | Organ veya ekstiremite kayıplı hastanın psikolojisi | 3. kaynak, sayfa 507-512 |
12 | İşitme, konuşma bozukluklarının psikolojik etkisi ve işitme, konuşma bozukluğu olan hastaya yaklaşım | 2. kaynak, sayfa 613-643 |
13 | Sosyal rehabilitasyon ve özellikleri | 2. kaynak, sayfa 373-378 |
14 | Klinik yaklaşım | Mebis notları |
Kaynak |
1- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi. 2015.
2- Karaduman AA., Yılmaz ÖT. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi, Pelikan 2016
3. Karaduman AA., Yılmaz ÖT. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon, Pelikan 2016
4. Karaduman AA., Yılmaz ÖT. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ortopedik Rehabilitasyon, Pediatrik Rehabilitasyon, Pelikan 2016 |
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 1 | 5 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYON I | FZT2142780 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapide rehabilitasyon uygulamalarında fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumluluklarını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hasta bilgilerinin alınması kaydedilmesinin önemi ve özellikleri ,Hastanın uygun pozisyonlanması ,Hasta mobilizasyonu, yardımcı gereçler,Yara bakımı ve dolaşımın önemi,Yara bakımında aile ve aile eğitimini önemi,Ayak sağlığı ve fizyoterapi teknikerliği,Genel tekrar,Ortez kullanımın ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler,Protez kullanan hastaya yaklaşım,Rehabilitasyon hastasının psikolojisi,Organ veya ekstiremite kayıplı hastanın psikolojisi,İşitme, konuşma bozukluklarının psikolojik etkisi ve işitme, konuşma bozukluğu olan hastaya yaklaşım,Sosyal rehabilitasyon ve özellikleri,Klinik yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi teknikerinin fizyoterapi ve rehabilitasyon ekibindeki önemini tartışır | 16, 9 | A |
Fizyoterapi teknikerlik mesleği ve fizyoterapi teknikerinin sorumluluklarını tanımlar | 16, 9 | A |
Rehabilitasyon uygulamalarında etik prensipleri tartışır | 16, 9 | A |
Rehabilitasyon uygulamalarında hasta hazırlığının önemini ayırt eder | 16, 9 | A |
Rehabilitasyon uygulamalarında hasta pozisyonlamasının önemini açıklar | 16, 9 | A |
Hasta mobilizasyonunda yardımcı gereç kullanımının yeri ve önemini özetler | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hasta bilgilerinin alınması kaydedilmesinin önemi ve özellikleri | www.buroyonetimi.org/upload/.../Tıbbi%20Arşivleme%20ve%20Dökümantasyon.doc |
2 | Hastanın uygun pozisyonlanması | http://www.evdebakim.org.tr/gorseller/files/sunumlar/barthel-indeksi.pdf |
3 | Hasta mobilizasyonu, yardımcı gereçler | 2. kaynak, sayfa 323-342 |
4 | Yara bakımı ve dolaşımın önemi | 2. kaynak, sayfa 399-414 |
5 | Yara bakımında aile ve aile eğitimini önemi | 2. kaynak, sayfa 399-414 |
6 | Ayak sağlığı ve fizyoterapi teknikerliği | 4. kaynak, sayfa 215-224 |
7 | Genel tekrar | Sunumlara çalışılması |
8 | Ortez kullanımın ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler | 3. kaynak, sayfa 443-466 |
9 | Protez kullanan hastaya yaklaşım | 3. kaynak, sayfa 349-362 |
10 | Rehabilitasyon hastasının psikolojisi | https://eksensaglik.com/yaslilara-sosyolojik-ve-psikolojik-destek/
|
11 | Organ veya ekstiremite kayıplı hastanın psikolojisi | 3. kaynak, sayfa 507-512 |
12 | İşitme, konuşma bozukluklarının psikolojik etkisi ve işitme, konuşma bozukluğu olan hastaya yaklaşım | 2. kaynak, sayfa 613-643 |
13 | Sosyal rehabilitasyon ve özellikleri | 2. kaynak, sayfa 373-378 |
14 | Klinik yaklaşım | Mebis notları |
Kaynak |
1- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi. 2015.
2- Karaduman AA., Yılmaz ÖT. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi, Pelikan 2016
3. Karaduman AA., Yılmaz ÖT. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon, Pelikan 2016
4. Karaduman AA., Yılmaz ÖT. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ortopedik Rehabilitasyon, Pediatrik Rehabilitasyon, Pelikan 2016 |
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48