Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERGOTERAPİ | FZT1226170 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Salih TAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe, Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler, Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri, İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi, Kendine Yardım Aletleri, İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler, Grup Çalışması, İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar, Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler, Grup Çalışması, Bel Okulu, Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi değerlendirme alanlarını saptar
| 9 | A |
Günlük yaşam aktivitelerini tanımlayabilmesi ve sınıflandırır. | 9 | A |
Ergoterapi'nin uygulama alanlarını öğrenir. | 9 | A |
Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlar. | 9 | A |
İş uğraşı tedavisinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe | Mebis notları ve web araştırması |
2 | Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler | Mebis notları ve web araştırması |
3 | Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri | Mebis notları ve web araştırması |
4 | İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi | Mebis notları ve web araştırması |
5 | Kendine Yardım Aletleri | Mebis notları ve web araştırması |
6 | İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler | Mebis notları ve web araştırması |
7 | Grup Çalışması | Mebis notları ve web araştırması |
8 | İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar | Mebis notları ve web araştırması |
9 | Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler | Mebis notları ve web araştırması |
10 | Grup Çalışması | Mebis notları ve web araştırması |
11 | Bel Okulu | Mebis notları ve web araştırması |
12 | Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi | Mebis notları ve web araştırması |
13 | Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi | Mebis notları ve web araştırması |
14 | Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi | Mebis notları ve web araştırması |
Kaynak |
Mebis Notları |
Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster,
Sybil E. Johnson |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERGOTERAPİ | FZT1226170 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Salih TAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe, Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler, Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri, İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi, Kendine Yardım Aletleri, İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler, Grup Çalışması, İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar, Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler, Grup Çalışması, Bel Okulu, Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi değerlendirme alanlarını saptar
| 9 | A |
Günlük yaşam aktivitelerini tanımlayabilmesi ve sınıflandırır. | 9 | A |
Ergoterapi'nin uygulama alanlarını öğrenir. | 9 | A |
Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlar. | 9 | A |
İş uğraşı tedavisinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe | Mebis notları ve web araştırması |
2 | Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler | Mebis notları ve web araştırması |
3 | Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri | Mebis notları ve web araştırması |
4 | İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi | Mebis notları ve web araştırması |
5 | Kendine Yardım Aletleri | Mebis notları ve web araştırması |
6 | İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler | Mebis notları ve web araştırması |
7 | Grup Çalışması | Mebis notları ve web araştırması |
8 | İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar | Mebis notları ve web araştırması |
9 | Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler | Mebis notları ve web araştırması |
10 | Grup Çalışması | Mebis notları ve web araştırması |
11 | Bel Okulu | Mebis notları ve web araştırması |
12 | Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi | Mebis notları ve web araştırması |
13 | Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi | Mebis notları ve web araştırması |
14 | Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi | Mebis notları ve web araştırması |
Kaynak |
Mebis Notları |
Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster,
Sybil E. Johnson |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48