Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞI | FZT1126500 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Amacı | Halk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halk Sağlığı Yaklaşımı,Sağlık Yönetimi,Epidemiyoloji,Kadın Sağlığı,Cinsel Sağlık,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Çocuk ve Genç Sağlığı,Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri,Kronik Hastalıklar,Çevre Sağlığı,Beslenme,Yaşlı Sağlığı,Kazalar ve Yaralanmalar,Olağan dışı Durumlarda Sağlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halk Sağlığı branşının temel ilke ve yöntemlerini özetler | 16, 9 | A |
Toplumda öncelikli sağlık sorunlarının nasıl belirlendiğini özetler. | 16, 9 | A |
Temel sağlık hizmetlerini açıklar. | 16, 9 | A |
Bir toplum için önemli/öncelikli sağlık sorunlarını açıklar | 16, 9 | A |
Bulaşıcı olan ve olmayan önemli hastalıkları tanır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halk Sağlığı Yaklaşımı | |
2 | Sağlık Yönetimi | |
3 | Epidemiyoloji | |
4 | Kadın Sağlığı | |
5 | Cinsel Sağlık | |
6 | Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması | |
7 | Çocuk ve Genç Sağlığı | |
8 | Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri | |
9 | Kronik Hastalıklar | |
10 | Çevre Sağlığı | |
11 | Beslenme | |
12 | Yaşlı Sağlığı | |
13 | Kazalar ve Yaralanmalar | |
14 | Olağan dışı Durumlarda Sağlık | |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
Rahmi Dirican, Nazan Bilgel; Halk Sağlığı
Sabahat Tezcan; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞI | FZT1126500 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Amacı | Halk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halk Sağlığı Yaklaşımı,Sağlık Yönetimi,Epidemiyoloji,Kadın Sağlığı,Cinsel Sağlık,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Çocuk ve Genç Sağlığı,Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri,Kronik Hastalıklar,Çevre Sağlığı,Beslenme,Yaşlı Sağlığı,Kazalar ve Yaralanmalar,Olağan dışı Durumlarda Sağlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halk Sağlığı branşının temel ilke ve yöntemlerini özetler | 16, 9 | A |
Toplumda öncelikli sağlık sorunlarının nasıl belirlendiğini özetler. | 16, 9 | A |
Temel sağlık hizmetlerini açıklar. | 16, 9 | A |
Bir toplum için önemli/öncelikli sağlık sorunlarını açıklar | 16, 9 | A |
Bulaşıcı olan ve olmayan önemli hastalıkları tanır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halk Sağlığı Yaklaşımı | |
2 | Sağlık Yönetimi | |
3 | Epidemiyoloji | |
4 | Kadın Sağlığı | |
5 | Cinsel Sağlık | |
6 | Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması | |
7 | Çocuk ve Genç Sağlığı | |
8 | Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri | |
9 | Kronik Hastalıklar | |
10 | Çevre Sağlığı | |
11 | Beslenme | |
12 | Yaşlı Sağlığı | |
13 | Kazalar ve Yaralanmalar | |
14 | Olağan dışı Durumlarda Sağlık | |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
Rahmi Dirican, Nazan Bilgel; Halk Sağlığı
Sabahat Tezcan; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48