Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | FZT1263210 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Salih TAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste fizyoterapide kullanılan yardımcı gereçlerin belirlenmesi, tanımlanması ve amaca uygun cihaz seçiminin yapılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Uygulama Teknikleri,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Uygulama teknikleri,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler. | 16, 9 | A |
2. Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
3. Tekerlekli sandalye çeşitlerini açıklar. | 16, 9 | A |
4. Tekerlekli sandalye ve tiplerini tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
5. Tekerlekli sandalye transfer yöntemlerini özetler. | 16, 9 | A |
6. Tekerlekli sandalye ölçülerini belirler. | 16, 9 | A |
7. Hasta gereksinimine göre tekerlekli koltuk ihtiyacını tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
8. Uygun çevre koşullarını tanımlar. | 16, 9 | A |
9. Yardımcı gereçlerin kullanım eğitimlerini gerçekleştirir. | 16, 9 | A |
10. Yürüme yardımcılarını özetler. | 16, 9 | A |
11. Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri ve çevre düzenlemesini ayırt edebilecektir. | 16, 9 | A |
12. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir. | 16, 9 | A |
13. Yardımcı gereçleri tanımlar. | 16, 9 | A |
14. Güncel literatür hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması | Mebis notları |
2 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | Mebis notları |
3 | Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları | Mebis notları |
4 | Paralel bar eğitimi | Mebis notları |
5 | Tekerlekli sandalye ve çeşitleri | Mebis notları |
6 | Tekerlekli sandalye eğitimi | Mebis notları |
7 | Uygulama Teknikleri | Mebis notları |
8 | Çevre ve mimari düzenlemeler | Mebis notları |
9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı | Mebis notları |
10 | Robotik fizyoterapi uygulamaları | Mebis notları |
11 | Sanal gerçeklik | Mebis notları |
12 | Ortez ve protez genel yaklaşımları | Mebis notları |
13 | Uygulama teknikleri | Mebis notları |
14 | Genel tekrar ve güncel literatür | Mebis notları |
Kaynak |
Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998
Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | FZT1263210 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Salih TAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste fizyoterapide kullanılan yardımcı gereçlerin belirlenmesi, tanımlanması ve amaca uygun cihaz seçiminin yapılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Uygulama Teknikleri,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Uygulama teknikleri,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler. | 16, 9 | A |
2. Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
3. Tekerlekli sandalye çeşitlerini açıklar. | 16, 9 | A |
4. Tekerlekli sandalye ve tiplerini tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
5. Tekerlekli sandalye transfer yöntemlerini özetler. | 16, 9 | A |
6. Tekerlekli sandalye ölçülerini belirler. | 16, 9 | A |
7. Hasta gereksinimine göre tekerlekli koltuk ihtiyacını tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
8. Uygun çevre koşullarını tanımlar. | 16, 9 | A |
9. Yardımcı gereçlerin kullanım eğitimlerini gerçekleştirir. | 16, 9 | A |
10. Yürüme yardımcılarını özetler. | 16, 9 | A |
11. Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri ve çevre düzenlemesini ayırt edebilecektir. | 16, 9 | A |
12. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir. | 16, 9 | A |
13. Yardımcı gereçleri tanımlar. | 16, 9 | A |
14. Güncel literatür hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması | Mebis notları |
2 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | Mebis notları |
3 | Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları | Mebis notları |
4 | Paralel bar eğitimi | Mebis notları |
5 | Tekerlekli sandalye ve çeşitleri | Mebis notları |
6 | Tekerlekli sandalye eğitimi | Mebis notları |
7 | Uygulama Teknikleri | Mebis notları |
8 | Çevre ve mimari düzenlemeler | Mebis notları |
9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı | Mebis notları |
10 | Robotik fizyoterapi uygulamaları | Mebis notları |
11 | Sanal gerçeklik | Mebis notları |
12 | Ortez ve protez genel yaklaşımları | Mebis notları |
13 | Uygulama teknikleri | Mebis notları |
14 | Genel tekrar ve güncel literatür | Mebis notları |
Kaynak |
Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998
Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48