Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEKNİK RESİM I | İMT1110047 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Ömer Faruk KAÇMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknik resim çizimlerini hazırlama ve okuma becerisi kazandırmak. Çizim tekniklerini geliştirecek zihinsel beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon ve teknik resme giriş.,Teknik yazı ve pafta düzeni,Çizgi tipleri ve kullanımı, Geometrik çizimler,Desen çizimi,İzdüşüm ve görünüşler,Görünüş çizimi,Görünüş çizimi,Plan ve kesit çizimi,Plan ve kesit çizimi,Plan ve kesit çizimi,Ölçek ve ölçülendirme,Ölçekli plan ve kesit çizimi,Ölçekli plan ve kesit çizimi,Final çizim çalışmasına hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Zihninde oluşturduğu veya gerçekte var olan nesnelerin biçimlerini resmetmek için gerekli olan çizim tekniklerini benimser. | 20, 6, 8, 9 | F |
Tasarımını yaptığı bir nesneyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir. | 20, 6, 8, 9 | F |
Yaptığı bireysel çalışmayı hem çizim diliyle, hem de mesleki tanımları kullanarak sözel olarak ifade eder. | 20, 6, 8, 9 | F |
Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular. | 20, 6, 8, 9 | F |
Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanır. | 20, 6, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Oryantasyon ve teknik resme giriş. | - |
2 | Teknik yazı ve pafta düzeni | |
3 | Çizgi tipleri ve kullanımı, Geometrik çizimler | |
4 | Desen çizimi | |
5 | İzdüşüm ve görünüşler | |
6 | Görünüş çizimi | |
7 | Görünüş çizimi | |
8 | Plan ve kesit çizimi | |
9 | Plan ve kesit çizimi | |
10 | Plan ve kesit çizimi | |
11 | Ölçek ve ölçülendirme | |
12 | Ölçekli plan ve kesit çizimi | |
13 | Ölçekli plan ve kesit çizimi | |
14 | Final çizim çalışmasına hazırlık | |
Kaynak |
Şahinler, O & Kızıl, F. (2016). Mimarlıkta Teknik Resim. YEM Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | X | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | X | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | X |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | X |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | X | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 4 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEKNİK RESİM I | İMT1110047 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Ömer Faruk KAÇMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknik resim çizimlerini hazırlama ve okuma becerisi kazandırmak. Çizim tekniklerini geliştirecek zihinsel beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon ve teknik resme giriş.,Teknik yazı ve pafta düzeni,Çizgi tipleri ve kullanımı, Geometrik çizimler,Desen çizimi,İzdüşüm ve görünüşler,Görünüş çizimi,Görünüş çizimi,Plan ve kesit çizimi,Plan ve kesit çizimi,Plan ve kesit çizimi,Ölçek ve ölçülendirme,Ölçekli plan ve kesit çizimi,Ölçekli plan ve kesit çizimi,Final çizim çalışmasına hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Zihninde oluşturduğu veya gerçekte var olan nesnelerin biçimlerini resmetmek için gerekli olan çizim tekniklerini benimser. | 20, 6, 8, 9 | F |
Tasarımını yaptığı bir nesneyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir. | 20, 6, 8, 9 | F |
Yaptığı bireysel çalışmayı hem çizim diliyle, hem de mesleki tanımları kullanarak sözel olarak ifade eder. | 20, 6, 8, 9 | F |
Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular. | 20, 6, 8, 9 | F |
Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanır. | 20, 6, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Oryantasyon ve teknik resme giriş. | - |
2 | Teknik yazı ve pafta düzeni | |
3 | Çizgi tipleri ve kullanımı, Geometrik çizimler | |
4 | Desen çizimi | |
5 | İzdüşüm ve görünüşler | |
6 | Görünüş çizimi | |
7 | Görünüş çizimi | |
8 | Plan ve kesit çizimi | |
9 | Plan ve kesit çizimi | |
10 | Plan ve kesit çizimi | |
11 | Ölçek ve ölçülendirme | |
12 | Ölçekli plan ve kesit çizimi | |
13 | Ölçekli plan ve kesit çizimi | |
14 | Final çizim çalışmasına hazırlık | |
Kaynak |
Şahinler, O & Kızıl, F. (2016). Mimarlıkta Teknik Resim. YEM Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | X | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | X | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | X |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | X |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | X | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54