Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİYOLOJİK VE PSİKOLOJİK RİSK ETMENLERİ | İSG2226780 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aliye KAŞARCI HAKAN |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | İşyerlerinde karşılaşılan biyolojik ve psikolojik risk etmeleri ile mücadele yönetemleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bakteriler,Mantarlar,Virüsler,Paraziter Hastalıklar,Oraganik Tozlar, Proteinler, enzimler,Biyolojik Risk Etmenleri İle İlgili Mevzuat,Biyolojik Risk Etmenleri İle Mcadale yönetemleri.,Çalışma Ortamı,Stres,Stresle başedebilme yöntemleri,Vardiyalı çalışma,Mobbing,Sendikalaşma,İletişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyolojik risk etmenleri ile mücadele yöntemlerini saptar | 16, 9 | A, E |
Psikolojik Risk etmenleri ile mücadele yöntemlerini saptar | 16, 9 | A, E |
Riskleri azaltma yollarını bilir | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bakteriler | sunumlar |
2 | Mantarlar | sunumlar |
3 | Virüsler | sunumlar |
4 | Paraziter Hastalıklar | sunumlar |
5 | Oraganik Tozlar, Proteinler, enzimler | sunumlar |
6 | Biyolojik Risk Etmenleri İle İlgili Mevzuat | sunumlar |
7 | Biyolojik Risk Etmenleri İle Mcadale yönetemleri. | sunumlar |
8 | Çalışma Ortamı | sunumlar |
9 | Stres | sunumlar |
10 | Stresle başedebilme yöntemleri | sunumlar |
11 | Vardiyalı çalışma | sunumlar |
12 | Mobbing | sunumlar |
13 | Sendikalaşma | sunumlar |
14 | İletişim | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | | | | | |
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİYOLOJİK VE PSİKOLOJİK RİSK ETMENLERİ | İSG2226780 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aliye KAŞARCI HAKAN |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | İşyerlerinde karşılaşılan biyolojik ve psikolojik risk etmeleri ile mücadele yönetemleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bakteriler,Mantarlar,Virüsler,Paraziter Hastalıklar,Oraganik Tozlar, Proteinler, enzimler,Biyolojik Risk Etmenleri İle İlgili Mevzuat,Biyolojik Risk Etmenleri İle Mcadale yönetemleri.,Çalışma Ortamı,Stres,Stresle başedebilme yöntemleri,Vardiyalı çalışma,Mobbing,Sendikalaşma,İletişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyolojik risk etmenleri ile mücadele yöntemlerini saptar | 16, 9 | A, E |
Psikolojik Risk etmenleri ile mücadele yöntemlerini saptar | 16, 9 | A, E |
Riskleri azaltma yollarını bilir | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bakteriler | sunumlar |
2 | Mantarlar | sunumlar |
3 | Virüsler | sunumlar |
4 | Paraziter Hastalıklar | sunumlar |
5 | Oraganik Tozlar, Proteinler, enzimler | sunumlar |
6 | Biyolojik Risk Etmenleri İle İlgili Mevzuat | sunumlar |
7 | Biyolojik Risk Etmenleri İle Mcadale yönetemleri. | sunumlar |
8 | Çalışma Ortamı | sunumlar |
9 | Stres | sunumlar |
10 | Stresle başedebilme yöntemleri | sunumlar |
11 | Vardiyalı çalışma | sunumlar |
12 | Mobbing | sunumlar |
13 | Sendikalaşma | sunumlar |
14 | İletişim | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | | | | | |
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:55Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:56