Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ | İSG2116680 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yeliz ELMAZ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Toplam Kalite bilincine sahip, Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri, uygulama adımlarını bilen ve bunu işletme süreçlerine uygulayabilen, günümüzde güncel olan kalite yönetim sistemi standartları hakkında bilgili öğrenciler yetiştirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları,Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen)),Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım),Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık),Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları,TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti,Toplam Verimli Bakım,Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaştırmanın önemi,TS-EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Standardı,EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme,,TS-EN-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı, TS-EN-ISO 27000 Bilgi Yönetimi Standardı,İş Güvenliği ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi,SA:8000 Sosyal Sorumluluk Standardı,İlgili mevzuatlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını ifade eder. | 16, 9 | A |
Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını ifade eder. | 16, 9 | A |
Toplam Kalite Yönetimi, ilkelerini ifade eder. | 16, 9 | A |
Organizasyondaki departmanların ve çeşitli kademede yer alanların kalite sorumluluklarını ifade eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları | sunumlar |
2 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen)) | sunumlar |
3 | Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım) | sunumlar |
4 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık) | sunumlar |
5 | Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları | sunumlar |
6 | TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti | sunumlar |
7 | Toplam Verimli Bakım | sunumlar |
8 | Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaştırmanın önemi | sunumlar |
9 | TS-EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Standardı | sunumlar |
10 | EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme, | sunumlar |
11 | TS-EN-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı, TS-EN-ISO 27000 Bilgi Yönetimi Standardı | sunumlar |
12 | İş Güvenliği ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi | sunumlar |
13 | SA:8000 Sosyal Sorumluluk Standardı | sunumlar |
14 | İlgili mevzuatlar | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. |
Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | | | | | |
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ | İSG2116680 | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yeliz ELMAZ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Toplam Kalite bilincine sahip, Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri, uygulama adımlarını bilen ve bunu işletme süreçlerine uygulayabilen, günümüzde güncel olan kalite yönetim sistemi standartları hakkında bilgili öğrenciler yetiştirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları,Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen)),Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım),Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık),Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları,TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti,Toplam Verimli Bakım,Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaştırmanın önemi,TS-EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Standardı,EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme,,TS-EN-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı, TS-EN-ISO 27000 Bilgi Yönetimi Standardı,İş Güvenliği ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi,SA:8000 Sosyal Sorumluluk Standardı,İlgili mevzuatlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını ifade eder. | 16, 9 | A |
Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını ifade eder. | 16, 9 | A |
Toplam Kalite Yönetimi, ilkelerini ifade eder. | 16, 9 | A |
Organizasyondaki departmanların ve çeşitli kademede yer alanların kalite sorumluluklarını ifade eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları | sunumlar |
2 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen)) | sunumlar |
3 | Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım) | sunumlar |
4 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık) | sunumlar |
5 | Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları | sunumlar |
6 | TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti | sunumlar |
7 | Toplam Verimli Bakım | sunumlar |
8 | Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaştırmanın önemi | sunumlar |
9 | TS-EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Standardı | sunumlar |
10 | EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme, | sunumlar |
11 | TS-EN-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı, TS-EN-ISO 27000 Bilgi Yönetimi Standardı | sunumlar |
12 | İş Güvenliği ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi | sunumlar |
13 | SA:8000 Sosyal Sorumluluk Standardı | sunumlar |
14 | İlgili mevzuatlar | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. |
Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | | | | | |
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:55Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:56