Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | MRS2260250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mesleki ahlak ilkelerini bilir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Belirli örgütsel davranış konularını anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mobbing vakalarını değerlendirir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar | |
2 | Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam | |
3 | Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları | |
4 | Çalışanların Etik Sorumlulukları | |
5 | Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç | |
6 | Örgütsel İletişimin Zorlukları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi | |
9 | Milgram Deneyi ve İhbarcılık | |
10 | Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven | |
11 | Örgütsel Sinizm | |
12 | Mobbing | |
13 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları | |
14 | Genel Sınava Hazırlık | |
Kaynak |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | MRS2260250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mesleki ahlak ilkelerini bilir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Belirli örgütsel davranış konularını anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mobbing vakalarını değerlendirir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar | |
2 | Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam | |
3 | Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları | |
4 | Çalışanların Etik Sorumlulukları | |
5 | Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç | |
6 | Örgütsel İletişimin Zorlukları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi | |
9 | Milgram Deneyi ve İhbarcılık | |
10 | Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven | |
11 | Örgütsel Sinizm | |
12 | Mobbing | |
13 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları | |
14 | Genel Sınava Hazırlık | |
Kaynak |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00