Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | MRS1114996 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Mimari Restorasyon Programı ve İç Mekan Tasarımı Programı Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel yöntemler ve teknikler, bilimsel etik, bir konuyu bilimsel olarak geliştirme, sanat eserleri hakkında bilimsel kurallara uygun olarak yazma yöntemlerinin incelenmesi.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersi: Dersin İçeriğinin ve Okumaların Tanıtılması,Araştırma Yöntemleri I ,Araştırma Yöntemleri II,Kütüphane Çalışması,Kütüphane Çalışması,Bilimsel Sunum Teknikleri,Bilimsel Sunum Teknikleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırma, ifade, yazı ve sunum teknikleri konusunda temel pratikler.
| 10, 9 | E |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir. | 10, 9 | E |
Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır. | 10, 9 | E |
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş Dersi: Dersin İçeriğinin ve Okumaların Tanıtılması | |
2 | Araştırma Yöntemleri I | |
3 | Araştırma Yöntemleri II | |
4 | Kütüphane Çalışması | |
5 | Kütüphane Çalışması | |
6 | Bilimsel Sunum Teknikleri | |
7 | Bilimsel Sunum Teknikleri | |
8 | Öğrenci Sunumları | |
9 | Öğrenci Sunumları | |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Genel Sınav | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | X |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | X | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | MRS1114996 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Mimari Restorasyon Programı ve İç Mekan Tasarımı Programı Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel yöntemler ve teknikler, bilimsel etik, bir konuyu bilimsel olarak geliştirme, sanat eserleri hakkında bilimsel kurallara uygun olarak yazma yöntemlerinin incelenmesi.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersi: Dersin İçeriğinin ve Okumaların Tanıtılması,Araştırma Yöntemleri I ,Araştırma Yöntemleri II,Kütüphane Çalışması,Kütüphane Çalışması,Bilimsel Sunum Teknikleri,Bilimsel Sunum Teknikleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırma, ifade, yazı ve sunum teknikleri konusunda temel pratikler.
| 10, 9 | E |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir. | 10, 9 | E |
Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır. | 10, 9 | E |
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş Dersi: Dersin İçeriğinin ve Okumaların Tanıtılması | |
2 | Araştırma Yöntemleri I | |
3 | Araştırma Yöntemleri II | |
4 | Kütüphane Çalışması | |
5 | Kütüphane Çalışması | |
6 | Bilimsel Sunum Teknikleri | |
7 | Bilimsel Sunum Teknikleri | |
8 | Öğrenci Sunumları | |
9 | Öğrenci Sunumları | |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Genel Sınav | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | X |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | X | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00