Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OPTİSYENLİK II | OPT2110894 | Güz Dönemi | 2+3 | 3,5 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Filiz KARTAL DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kişiye uygun cam ve çerçeve seçimi yapabilmek, prizmatik reçete analizi yapabilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı,Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları,Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini,Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı,Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı,Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti,Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Kişiye uygun gözlük seçimini tanıyabilecektir.
1.1. Yüz şekline uygun çerçeveyi saptar.
1.2. Kişinin kullanım alanlarına uygun optik cam seçimi saptar.
2. Nilör çerçeveyi tanıyabileceklerdir.
2.1. Nilör çerçeveye cam montajını açıklar.
3. Prizmatik reçete analizini açıklayabileceklerdir. | 16, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi | Ön Okuma |
2 | Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
3 | Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme | Ön Okuma |
4 | Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
5 | Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
6 | Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları | Ön Okuma |
7 | Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini | Ön Okuma |
8 | Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı | Ön Okuma |
9 | Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı | Ön Okuma |
10 | Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
11 | Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi | Ön Okuma |
12 | Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
13 | Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti | Ön Okuma |
14 | Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması | Ön Okuma |
Kaynak |
1) Aksak,E.-Küçüker, T. (2005) Gözlükçülük .Eskişehir
2) Onur Yarar, Erdoğan Özdemir. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016, Ankara.
3) Saniye Tekerek. Çözümlü Örneklerle Optisyenlik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022, Ankara.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 5 | 60 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 5 | 50 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 370 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(370/30) | 12 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OPTİSYENLİK II | OPT2110894 | Güz Dönemi | 2+3 | 3,5 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Filiz KARTAL DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kişiye uygun cam ve çerçeve seçimi yapabilmek, prizmatik reçete analizi yapabilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı,Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları,Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini,Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı,Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı,Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti,Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Kişiye uygun gözlük seçimini tanıyabilecektir.
1.1. Yüz şekline uygun çerçeveyi saptar.
1.2. Kişinin kullanım alanlarına uygun optik cam seçimi saptar.
2. Nilör çerçeveyi tanıyabileceklerdir.
2.1. Nilör çerçeveye cam montajını açıklar.
3. Prizmatik reçete analizini açıklayabileceklerdir. | 16, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi | Ön Okuma |
2 | Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
3 | Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme | Ön Okuma |
4 | Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
5 | Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
6 | Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları | Ön Okuma |
7 | Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini | Ön Okuma |
8 | Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı | Ön Okuma |
9 | Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı | Ön Okuma |
10 | Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
11 | Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi | Ön Okuma |
12 | Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı | Ön Okuma |
13 | Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti | Ön Okuma |
14 | Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması | Ön Okuma |
Kaynak |
1) Aksak,E.-Küçüker, T. (2005) Gözlükçülük .Eskişehir
2) Onur Yarar, Erdoğan Özdemir. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016, Ankara.
3) Saniye Tekerek. Çözümlü Örneklerle Optisyenlik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022, Ankara.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | | | | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13