Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | SHU2227470 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, insan kaynaklarının ana fonksiyonlarını uluslararası ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla incelemekte ve organizasyon içindeki stratejik rolünü analiz etmektedir. Dersin sonunda, öğrenciler İnsan Kaynakları Yönetimi'nin anahtar noktalarını, yöneticilerinin karşılaştıkları sorunları ve insan kaynakları departmanının firmadaki yerini ve fonksiyonlarını öğrenmiş olmaktadırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve dersten beklentilerin belirlenmesi,, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi,Personel Bulma ve Seçme,Oryantasyon, Personel Eğitimi,Performans Değerlemesi,Ara Sınav,Kariyer Yönetimi,Ücret Yönetimi,İş Sağlığı ve Güvenliği,İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları,İşçi İzinleri,İşçi Hakları,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni organizasyon yapıları oluşturabilecekler ya da mevcut olanları iyileştirmeyi sağlayabileceklerdir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, E |
İşe alım sürecinde başarılı iş görüşmeleri yapabileceklerdir. | 12, 13, 16, 9 | A, E |
Etkin yönetici olarak, çeşitli İK araç ve yaklaşımlarını kullanabileceklerdir. | 12, 13, 16, 9 | A, E |
Performans hedefleri belirleyip, bunları takip etmek ve değerlendirmek becerilerini geliştirceklerdir. İnsan kaynakları uygulamalarına ve iş yasasına ilişkin farkındalıkları olacaktır; örneğin, ücret ve ek menfaatler sistemi, yedekleme sistemi, çalışma hayatında kritik yasal mevzuat gibi | 12, 13, 16, 9 | A, E |
İnsan kaynakları uygulamalarına ve iş yasasına ilişkin farkındalıkları olacaktır; örneğin, ücret ve ek menfaatler sistemi, yedekleme sistemi, çalışma hayatında kritik yasal mevzuat gibi | 12, 13, 16, 9 | A, E |
Yönetici olarak çalışanları motive etmek için gerekli araç ve yaklaşımları öğreneceklerdir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma ve dersten beklentilerin belirlenmesi, | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi | |
3 | Personel Bulma ve Seçme | |
4 | Oryantasyon | |
5 | Personel Eğitimi | |
6 | Performans Değerlemesi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kariyer Yönetimi | |
9 | Ücret Yönetimi | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği | |
11 | İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları | |
12 | İşçi İzinleri | |
13 | İşçi Hakları | |
14 | Genel Sınav | |
Kaynak |
İnsan Kaynakları Yöneticisinin El Kitabı Prof. Dr. Neslihan OKAKIN - Prof. Dr. Müjdat ŞAKAR, Beta Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | X | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | X |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | X | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | X | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | X | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | X | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | | X | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | X | | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | X | | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | X | | |
15 | Girişimcilik becerisi | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 12 | 36 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | SHU2227470 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, insan kaynaklarının ana fonksiyonlarını uluslararası ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla incelemekte ve organizasyon içindeki stratejik rolünü analiz etmektedir. Dersin sonunda, öğrenciler İnsan Kaynakları Yönetimi'nin anahtar noktalarını, yöneticilerinin karşılaştıkları sorunları ve insan kaynakları departmanının firmadaki yerini ve fonksiyonlarını öğrenmiş olmaktadırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve dersten beklentilerin belirlenmesi,, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi,Personel Bulma ve Seçme,Oryantasyon, Personel Eğitimi,Performans Değerlemesi,Ara Sınav,Kariyer Yönetimi,Ücret Yönetimi,İş Sağlığı ve Güvenliği,İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları,İşçi İzinleri,İşçi Hakları,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni organizasyon yapıları oluşturabilecekler ya da mevcut olanları iyileştirmeyi sağlayabileceklerdir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, E |
İşe alım sürecinde başarılı iş görüşmeleri yapabileceklerdir. | 12, 13, 16, 9 | A, E |
Etkin yönetici olarak, çeşitli İK araç ve yaklaşımlarını kullanabileceklerdir. | 12, 13, 16, 9 | A, E |
Performans hedefleri belirleyip, bunları takip etmek ve değerlendirmek becerilerini geliştirceklerdir. İnsan kaynakları uygulamalarına ve iş yasasına ilişkin farkındalıkları olacaktır; örneğin, ücret ve ek menfaatler sistemi, yedekleme sistemi, çalışma hayatında kritik yasal mevzuat gibi | 12, 13, 16, 9 | A, E |
İnsan kaynakları uygulamalarına ve iş yasasına ilişkin farkındalıkları olacaktır; örneğin, ücret ve ek menfaatler sistemi, yedekleme sistemi, çalışma hayatında kritik yasal mevzuat gibi | 12, 13, 16, 9 | A, E |
Yönetici olarak çalışanları motive etmek için gerekli araç ve yaklaşımları öğreneceklerdir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma ve dersten beklentilerin belirlenmesi, | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi | |
3 | Personel Bulma ve Seçme | |
4 | Oryantasyon | |
5 | Personel Eğitimi | |
6 | Performans Değerlemesi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kariyer Yönetimi | |
9 | Ücret Yönetimi | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği | |
11 | İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları | |
12 | İşçi İzinleri | |
13 | İşçi Hakları | |
14 | Genel Sınav | |
Kaynak |
İnsan Kaynakları Yöneticisinin El Kitabı Prof. Dr. Neslihan OKAKIN - Prof. Dr. Müjdat ŞAKAR, Beta Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | | X | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | X |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | X | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | | X | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | X | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | X | | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | | | X | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | X | | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | X | | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | X | | |
15 | Girişimcilik becerisi | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:25