Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EPİDEMİYOLOJİ | TDS1228800 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Semiha Mervenur KALENDER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir yöntem bilimi olarak epidemiyolojinin temel stratejilerini ve epidemiyolojik araştırma tipleri ile kullanım alanlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epidemiyolojiye giriş,Epidemiyolojide kullanılan sağlık göstergeleri,Epidemiyolojik araştırmalar-I,Epidemiyolojik araştırmalar-II,Epidemiyolojide veri toplama ve değerlendirme,Epidemiyolojide nedensellik,Kronik hastalıklar epidemiyolojisi,Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi,Kanıta Dayalı Tıp (KDT) ve klinik epidemiyoloji,Sağlık kayıtları, hastalık ve ölümlerin bildirimi,Epidemiyoloji, sağlık politikası ve planlaması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Epidemiyolojik araştırma planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Epidemiyolojinin tanımını, önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını anlatır. | 16, 9 | A, C |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve araştırma tiplerini tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Epidemiyoloji ile sağlık politikaları arasındaki ilişkiyi açıklar. | 16, 9 | A, C |
Farklı sağlık sorunlarının incelenmesinde epidemiyolojik yaklaşımı aktarır. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Epidemiyolojiye giriş | Ders notu okuma |
2 | Epidemiyolojide kullanılan sağlık göstergeleri | Ders notu okuma |
3 | Epidemiyolojik araştırmalar-I | Ders notu okuma |
4 | Epidemiyolojik araştırmalar-II | Ders notu okuma |
5 | Epidemiyolojide veri toplama ve değerlendirme | Ders notu okuma |
6 | Epidemiyolojide nedensellik | Ders notu okuma |
7 | Kronik hastalıklar epidemiyolojisi | Ders notu okuma |
8 | Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi | Ders notu okuma |
9 | Kanıta Dayalı Tıp (KDT) ve klinik epidemiyoloji | Ders notu okuma |
10 | Sağlık kayıtları, hastalık ve ölümlerin bildirimi | Ders notu okuma
|
11 | Epidemiyoloji, sağlık politikası ve planlaması | Ders notu okuma |
12 | Vaka çalışması | Ders notu okuma |
13 | Vaka çalışması | Ders notu okuma |
14 | Epidemiyolojik araştırma planlaması | Ders notu okuma |
Kaynak |
Ders Notları |
Sabahat Tezcan; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi
Turhan Akbulut, H. Hilmi Sabuncu; Epidemiyoloji. Prensip ve Uygulamalar
R. Bonita, R Beaglehole, T Kjellström; Temel Epidemiyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EPİDEMİYOLOJİ | TDS1228800 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Semiha Mervenur KALENDER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir yöntem bilimi olarak epidemiyolojinin temel stratejilerini ve epidemiyolojik araştırma tipleri ile kullanım alanlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epidemiyolojiye giriş,Epidemiyolojide kullanılan sağlık göstergeleri,Epidemiyolojik araştırmalar-I,Epidemiyolojik araştırmalar-II,Epidemiyolojide veri toplama ve değerlendirme,Epidemiyolojide nedensellik,Kronik hastalıklar epidemiyolojisi,Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi,Kanıta Dayalı Tıp (KDT) ve klinik epidemiyoloji,Sağlık kayıtları, hastalık ve ölümlerin bildirimi,Epidemiyoloji, sağlık politikası ve planlaması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Epidemiyolojik araştırma planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Epidemiyolojinin tanımını, önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını anlatır. | 16, 9 | A, C |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve araştırma tiplerini tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Epidemiyoloji ile sağlık politikaları arasındaki ilişkiyi açıklar. | 16, 9 | A, C |
Farklı sağlık sorunlarının incelenmesinde epidemiyolojik yaklaşımı aktarır. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Epidemiyolojiye giriş | Ders notu okuma |
2 | Epidemiyolojide kullanılan sağlık göstergeleri | Ders notu okuma |
3 | Epidemiyolojik araştırmalar-I | Ders notu okuma |
4 | Epidemiyolojik araştırmalar-II | Ders notu okuma |
5 | Epidemiyolojide veri toplama ve değerlendirme | Ders notu okuma |
6 | Epidemiyolojide nedensellik | Ders notu okuma |
7 | Kronik hastalıklar epidemiyolojisi | Ders notu okuma |
8 | Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi | Ders notu okuma |
9 | Kanıta Dayalı Tıp (KDT) ve klinik epidemiyoloji | Ders notu okuma |
10 | Sağlık kayıtları, hastalık ve ölümlerin bildirimi | Ders notu okuma
|
11 | Epidemiyoloji, sağlık politikası ve planlaması | Ders notu okuma |
12 | Vaka çalışması | Ders notu okuma |
13 | Vaka çalışması | Ders notu okuma |
14 | Epidemiyolojik araştırma planlaması | Ders notu okuma |
Kaynak |
Ders Notları |
Sabahat Tezcan; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi
Turhan Akbulut, H. Hilmi Sabuncu; Epidemiyoloji. Prensip ve Uygulamalar
R. Bonita, R Beaglehole, T Kjellström; Temel Epidemiyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:06Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:10