Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; okul öncesi dönemde kaynaştırma uygulamalarının kim için, ne zaman, nerede ve nasıl yapılacağı konusunda öğrencilerin bilgi düzeyi ve pratik becerilerini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş,2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri,3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,5.Hafta: BEP hazırlama,6.Hafta: BEP hazırlama,7.Hafta: Ara sınav,8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi,9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri,10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Kaynaştırma çeşitlerini bilir. | 10, 19, 9 | A |
2)Performans değerlendirmeyi bilir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3)Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar. | 16, 19, 9 | A |
4)Kaynaştırmada kullanılacak destek stratejilerini bilir. | 10, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş | |
2 | 2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5.Hafta: BEP hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6.Hafta: BEP hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7.Hafta: Ara sınav | |
8 | 8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14.Hafta: Değerlendirme | |
Kaynak |
1)Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (2013) Okul Öncesinde Kaynaştırma. Kök Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | | | | | X |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | | X | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | X | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; okul öncesi dönemde kaynaştırma uygulamalarının kim için, ne zaman, nerede ve nasıl yapılacağı konusunda öğrencilerin bilgi düzeyi ve pratik becerilerini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş,2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri,3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,5.Hafta: BEP hazırlama,6.Hafta: BEP hazırlama,7.Hafta: Ara sınav,8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi,9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri,10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Kaynaştırma çeşitlerini bilir. | 10, 19, 9 | A |
2)Performans değerlendirmeyi bilir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3)Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar. | 16, 19, 9 | A |
4)Kaynaştırmada kullanılacak destek stratejilerini bilir. | 10, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş | |
2 | 2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5.Hafta: BEP hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6.Hafta: BEP hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7.Hafta: Ara sınav | |
8 | 8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14.Hafta: Değerlendirme | |
Kaynak |
1)Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (2013) Okul Öncesinde Kaynaştırma. Kök Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | | | | | X |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | | X | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | X | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45