Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | ÇCG1142990 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. M. Pervin Baysan |
Dersin Amacı | Çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim 1,İletişim 2,Çocuk ile iletişimin önemi,Çocuğu dinleme,Çocukla konuşma,Çocuk ile iletişimde empati,Çocuğun sorununu çözme,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2,Aile ile etkili iletişim kurma 1,Aile ile etkili iletişim kurma 2,Çocukla iletişim etkinlikleri,Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ile etkili iletişim tekniklerini tanır. | 13, 16, 37, 4, 5, 8, 9 | A |
Etkin dinlemenin önemini ifade eder. | 10, 13, 15, 16, 5 | A |
Aile çocuk arasındaki etkili iletişim tekniklerini tanır. | 16, 9 | A |
Aile ile etkili iletişim kurma becerilerini ifade eder. | 10, 16 | A |
İş yaşamında etkili iletişim yollarını tanır. | 16 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İletişim 1 | |
2 | İletişim 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Çocuk ile iletişimin önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Çocuğu dinleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Çocukla konuşma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Çocuk ile iletişimde empati | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Çocuğun sorununu çözme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Aile ile etkili iletişim kurma 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Aile ile etkili iletişim kurma 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Çocukla iletişim etkinlikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Öz, İ. (2003). Çocukta Uyum Ve Davranış Bozuklukları, Ailelere Rehber Kitaplar Dizisi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Önder, A. (2004). Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım.Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
Yavuzer, H. (2016). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Uz-Çetinkaya, A. (2017). Çocuklarla İletişim ve Oyun. İstanbul: P Kitap Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | | | | X | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | | | X | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | | X | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | ÇCG1142990 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. M. Pervin Baysan |
Dersin Amacı | Çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim 1,İletişim 2,Çocuk ile iletişimin önemi,Çocuğu dinleme,Çocukla konuşma,Çocuk ile iletişimde empati,Çocuğun sorununu çözme,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2,Aile ile etkili iletişim kurma 1,Aile ile etkili iletişim kurma 2,Çocukla iletişim etkinlikleri,Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ile etkili iletişim tekniklerini tanır. | 13, 16, 37, 4, 5, 8, 9 | A |
Etkin dinlemenin önemini ifade eder. | 10, 13, 15, 16, 5 | A |
Aile çocuk arasındaki etkili iletişim tekniklerini tanır. | 16, 9 | A |
Aile ile etkili iletişim kurma becerilerini ifade eder. | 10, 16 | A |
İş yaşamında etkili iletişim yollarını tanır. | 16 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İletişim 1 | |
2 | İletişim 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Çocuk ile iletişimin önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Çocuğu dinleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Çocukla konuşma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Çocuk ile iletişimde empati | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Çocuğun sorununu çözme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Aile ile etkili iletişim kurma 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Aile ile etkili iletişim kurma 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Çocukla iletişim etkinlikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Öz, İ. (2003). Çocukta Uyum Ve Davranış Bozuklukları, Ailelere Rehber Kitaplar Dizisi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Önder, A. (2004). Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım.Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
Yavuzer, H. (2016). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Uz-Çetinkaya, A. (2017). Çocuklarla İletişim ve Oyun. İstanbul: P Kitap Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | | | | X | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | | | X | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | | X | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45