Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ALAN ÇALIŞMASI | ÇCG2243240 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Kübra BUDAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Alanda 0-18 yaş grubu çocuklara hizmet veren sivil toplum örgütlerinde, okul öncesi eğitim kurumlarında ya da özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde proje hazırlama ve yürütme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Bir fikri projeye dönüştürme,Proje geliştirme ,Proje uygulama 1,Proje uygulama 2,Proje uygulama 3,Proje uygulama 4,Proje uygulama 5,Proje uygulama 6,Proje uygulama 7,Projeyi raporlama 1,Projeyi raporlama 2,Projeyi Raporlama 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ile çalışan sivil toplum kuruluşlarında, okul öncesi kurumlarında veya özel eğitim merkezleriyle işbirliği içinde çalışır. | 12, 2, 5 | A, F |
0-18 yaş aralığındaki çocukların gelişimleri destekleyici nitelikteki programları izler ve uygular. | 12, 2, 5 | A, F |
Bir fikri projeye uygular. | 12, 2, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gözlem 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Gözlem 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Bir fikri projeye dönüştürme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Proje geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Proje uygulama 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Proje uygulama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Proje uygulama 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Proje uygulama 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Proje uygulama 5 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Proje uygulama 6 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Proje uygulama 7 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Projeyi raporlama 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Projeyi raporlama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Projeyi Raporlama 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | | | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 6 | 84 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 17 | 34 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 286 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ALAN ÇALIŞMASI | ÇCG2243240 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Kübra BUDAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Alanda 0-18 yaş grubu çocuklara hizmet veren sivil toplum örgütlerinde, okul öncesi eğitim kurumlarında ya da özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde proje hazırlama ve yürütme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Bir fikri projeye dönüştürme,Proje geliştirme ,Proje uygulama 1,Proje uygulama 2,Proje uygulama 3,Proje uygulama 4,Proje uygulama 5,Proje uygulama 6,Proje uygulama 7,Projeyi raporlama 1,Projeyi raporlama 2,Projeyi Raporlama 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ile çalışan sivil toplum kuruluşlarında, okul öncesi kurumlarında veya özel eğitim merkezleriyle işbirliği içinde çalışır. | 12, 2, 5 | A, F |
0-18 yaş aralığındaki çocukların gelişimleri destekleyici nitelikteki programları izler ve uygular. | 12, 2, 5 | A, F |
Bir fikri projeye uygular. | 12, 2, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gözlem 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Gözlem 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Bir fikri projeye dönüştürme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Proje geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Proje uygulama 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Proje uygulama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Proje uygulama 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Proje uygulama 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Proje uygulama 5 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Proje uygulama 6 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Proje uygulama 7 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Projeyi raporlama 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Projeyi raporlama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Projeyi Raporlama 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | | | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | | | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45