Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ | ÇCG1277850 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarına ilişkin temel bilgi, kavram, ilke ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişim ve öğrenme 1,Gelişim ve öğrenme 2,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Klasik Koşullama Kuramı 1,Klasik Koşullama Kuramı 2,Edimsel koşullama kuramı 1,Edimsel koşullama kuramı 2,Çocuklarda öğretme süreçleri,Sosyal öğrenme kuramı,Bitişiklik kuramı,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri ,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2,Scamper Yöntemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarını açıklar. | 12, 16, 5 | A |
Eğitimde gelişimsel hedef belirler. | 16, 5, 9 | A |
Yaşlara göre öğretme süreçlerini açıklar: | 16, 9 | A |
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri eğitimde kullanır. | 10, 16, 37, 5, 6, 9 | A |
Eğitim planı uygular | 37, 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gelişim ve öğrenme 1 | |
2 | Gelişim ve öğrenme 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | Öğretim İlke ve Yöntemler kitabından ilgili konunun okunması |
4 | Klasik Koşullama Kuramı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Klasik Koşullama Kuramı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Edimsel koşullama kuramı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Edimsel koşullama kuramı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çocuklarda öğretme süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sosyal öğrenme kuramı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Bitişiklik kuramı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Scamper Yöntemi | |
Kaynak |
Tan, Ş. (Ed.). (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Hesapçıoğlu, M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Taşpınar, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya-Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Ayers, W., Alexander-Tanner, R. (2014). Öğretmek-Çizgi Romanla Bir Yolculuk. (A. Tüfekçi, Çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | | | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | | | X | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | X | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 3 | 18 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 2 | 8 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ | ÇCG1277850 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarına ilişkin temel bilgi, kavram, ilke ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişim ve öğrenme 1,Gelişim ve öğrenme 2,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Klasik Koşullama Kuramı 1,Klasik Koşullama Kuramı 2,Edimsel koşullama kuramı 1,Edimsel koşullama kuramı 2,Çocuklarda öğretme süreçleri,Sosyal öğrenme kuramı,Bitişiklik kuramı,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri ,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2,Scamper Yöntemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarını açıklar. | 12, 16, 5 | A |
Eğitimde gelişimsel hedef belirler. | 16, 5, 9 | A |
Yaşlara göre öğretme süreçlerini açıklar: | 16, 9 | A |
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri eğitimde kullanır. | 10, 16, 37, 5, 6, 9 | A |
Eğitim planı uygular | 37, 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gelişim ve öğrenme 1 | |
2 | Gelişim ve öğrenme 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | Öğretim İlke ve Yöntemler kitabından ilgili konunun okunması |
4 | Klasik Koşullama Kuramı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Klasik Koşullama Kuramı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Edimsel koşullama kuramı 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Edimsel koşullama kuramı 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çocuklarda öğretme süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sosyal öğrenme kuramı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Bitişiklik kuramı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Scamper Yöntemi | |
Kaynak |
Tan, Ş. (Ed.). (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Hesapçıoğlu, M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Taşpınar, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya-Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Ayers, W., Alexander-Tanner, R. (2014). Öğretmek-Çizgi Romanla Bir Yolculuk. (A. Tüfekçi, Çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | | | | |
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | | | X | | |
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | X | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45