Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SABİT PROTEZLER II | DPT2263110 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza TANDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kron protezleri dışında kalan metal inley, onlayler ve kök destekli post-core restorasyonların yapımı |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj,2.Döküm,3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi,4.Döküm inley ve onleylerin cilası,5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma,6.Döküm,7.Tesviye ve kumlama,8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı,9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi,10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü,11.Tesviye,12.Kumlama,13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak,14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Post core restorasyonlarının yapım aşamalarını bağımsız şekilde yönetebilir. | 14, 19, 9 | A |
1.1.İndirekt post core restorasyonların özelliklerini özetler | 14, 16, 9 | A |
1.2.Post core restosyonlarının tasarım prensiplerini tartışır. | 10, 19, 9 | A |
2.Farklı post core restorasyonlarında kullanılan materyallerin özelliklerini tartışabilir | 10, 14, 9 | A |
2.1.Metal döküm postların yapım aşamalarını uygular | 19, 6, 9 | A |
2.2.Non-metalik postların özelliklerini ve yapım açıklar | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj | |
2 | 2.Döküm | |
3 | 3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi | |
4 | 4.Döküm inley ve onleylerin cilası | |
5 | 5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma | |
6 | 6.Döküm | |
7 | 7.Tesviye ve kumlama | |
8 | 8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı | |
9 | 9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi | |
10 | 10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü | |
11 | 11.Tesviye | |
12 | 12.Kumlama | |
13 | 13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak | |
14 | 14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 286 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SABİT PROTEZLER II | DPT2263110 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza TANDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kron protezleri dışında kalan metal inley, onlayler ve kök destekli post-core restorasyonların yapımı |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj,2.Döküm,3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi,4.Döküm inley ve onleylerin cilası,5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma,6.Döküm,7.Tesviye ve kumlama,8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı,9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi,10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü,11.Tesviye,12.Kumlama,13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak,14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Post core restorasyonlarının yapım aşamalarını bağımsız şekilde yönetebilir. | 14, 19, 9 | A |
1.1.İndirekt post core restorasyonların özelliklerini özetler | 14, 16, 9 | A |
1.2.Post core restosyonlarının tasarım prensiplerini tartışır. | 10, 19, 9 | A |
2.Farklı post core restorasyonlarında kullanılan materyallerin özelliklerini tartışabilir | 10, 14, 9 | A |
2.1.Metal döküm postların yapım aşamalarını uygular | 19, 6, 9 | A |
2.2.Non-metalik postların özelliklerini ve yapım açıklar | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj | |
2 | 2.Döküm | |
3 | 3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi | |
4 | 4.Döküm inley ve onleylerin cilası | |
5 | 5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma | |
6 | 6.Döküm | |
7 | 7.Tesviye ve kumlama | |
8 | 8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı | |
9 | 9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi | |
10 | 10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü | |
11 | 11.Tesviye | |
12 | 12.Kumlama | |
13 | 13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak | |
14 | 14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:04Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:05