Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKETLİ PROTEZLER I | DPT1113130 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza TANDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İskelet protezlerin metal ve akrilik kısımlarının laboratuvarda bitim aşamalarını, protezlerin tamir, besleme ve rebazaj işlemlerini, dublikat ve immediat protezlerin yapım yöntem ve tekniklerini değerlendirebilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Metal altyapıyı manşete almak,Ön Isıtma,İskelet protezlerin dökümü,Manşetten çıkarma,Kumlama, tesviye ve polisaj,Elektroliz yapmak,Kaide plağı ve mum duvar hazırlanması,Artikülatöre alma,Diş dizimi ve protez bitim işlemleri,Kırık ve çatlak tamiri,Diş İlavesi,Kroşe İlavesi,Besleme ve rebazaj,Dublikat protezler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Metal kaidenin dökümünü yorumlar | 12, 14, 9 | A |
2.2.Kaide yenileme, besleme ve dublikat protez yapımını gerçekleştirir | 14, 16, 9 | A |
1. Metal altyapının hazırlanmasında karşılaşılabilecek sorunları ve çözümlerini saptar | 10, 9 | A |
1.2. Uyumlu bir metal altyapının doğruluğunu betimler | 12, 14, 9 | A |
2. Protezlerin bitimi sonrası sorunları saptar | 6, 9 | A |
2.1. Protezlerin düşmüş diş, kırık ve çatlaklarını tamiratını gerçekleştirir | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Metal altyapıyı manşete almak | |
2 | Ön Isıtma | |
3 | İskelet protezlerin dökümü | |
4 | Manşetten çıkarma | |
5 | Kumlama, tesviye ve polisaj | |
6 | Elektroliz yapmak | |
7 | Kaide plağı ve mum duvar hazırlanması | |
8 | Artikülatöre alma | |
9 | Diş dizimi ve protez bitim işlemleri | |
10 | Kırık ve çatlak tamiri | |
11 | Diş İlavesi | |
12 | Kroşe İlavesi | |
13 | Besleme ve rebazaj | |
14 | Dublikat protezler | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
1. Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu
2. Hareketli BölümlüProtez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell
3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 8 | 40 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 225 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKETLİ PROTEZLER I | DPT1113130 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza TANDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İskelet protezlerin metal ve akrilik kısımlarının laboratuvarda bitim aşamalarını, protezlerin tamir, besleme ve rebazaj işlemlerini, dublikat ve immediat protezlerin yapım yöntem ve tekniklerini değerlendirebilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Metal altyapıyı manşete almak,Ön Isıtma,İskelet protezlerin dökümü,Manşetten çıkarma,Kumlama, tesviye ve polisaj,Elektroliz yapmak,Kaide plağı ve mum duvar hazırlanması,Artikülatöre alma,Diş dizimi ve protez bitim işlemleri,Kırık ve çatlak tamiri,Diş İlavesi,Kroşe İlavesi,Besleme ve rebazaj,Dublikat protezler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Metal kaidenin dökümünü yorumlar | 12, 14, 9 | A |
2.2.Kaide yenileme, besleme ve dublikat protez yapımını gerçekleştirir | 14, 16, 9 | A |
1. Metal altyapının hazırlanmasında karşılaşılabilecek sorunları ve çözümlerini saptar | 10, 9 | A |
1.2. Uyumlu bir metal altyapının doğruluğunu betimler | 12, 14, 9 | A |
2. Protezlerin bitimi sonrası sorunları saptar | 6, 9 | A |
2.1. Protezlerin düşmüş diş, kırık ve çatlaklarını tamiratını gerçekleştirir | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Metal altyapıyı manşete almak | |
2 | Ön Isıtma | |
3 | İskelet protezlerin dökümü | |
4 | Manşetten çıkarma | |
5 | Kumlama, tesviye ve polisaj | |
6 | Elektroliz yapmak | |
7 | Kaide plağı ve mum duvar hazırlanması | |
8 | Artikülatöre alma | |
9 | Diş dizimi ve protez bitim işlemleri | |
10 | Kırık ve çatlak tamiri | |
11 | Diş İlavesi | |
12 | Kroşe İlavesi | |
13 | Besleme ve rebazaj | |
14 | Dublikat protezler | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
1. Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu
2. Hareketli BölümlüProtez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell
3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:04Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:05