Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STAJ I | ECH2116150 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hanife PEKEL, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersin Yardımcıları | Eczacılar |
Dersin Amacı | Eczane teknikerinin eczanedeki görev ve sorumluluklarını gözlemsel ve uygulamalı olarak öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eczanede reçete karşılama,Eczanede reçete karşılama II, Eczanede bulunan özel defterler,Farklı reçete tipleri I,Farklı reçete tipleri II,Eczanede interaktif bilgi kaynakları,Eczanede interaktif bilgi kaynakları II,Eczacı ile doğru iletişim,Eczacı teknikerleri arasında doğru iletişim,Eczanede hasta ile doğru iletişim,Eczanede hasta ile etkili iletişim,Hasta bilgilendirme,Eczanede ilaç dışı ürünler I,Eczanede ilaç dışı ürünler II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eczane ve eczane bölümlerini açıklar | 16, 9 | D, E |
1.1. Eczane doğru raf dizaynını anlatır. | 16, 6, 8, 9 | D, E |
2. Reçete tiplerini ve eczanede bulunan defterleri listeler | 16, 8, 9 | D, E |
3. Eczanede doğru iletişimi açıklar | 13, 16, 8, 9 | D, E |
3.1. Eczacı-hasta iletişimini anlatır. | 11, 13, 16 | D, E |
3.2. Doğru iletişim tekniklerini listeler. | 16, 6, 8 | D, E |
4. Reçete karşılanması için gerekli basamakları anlatır | 16, 8, 9 | D, E |
4.1. Medulla programını kullanmayı bilir | 16, 6, 8, 9 | D, E |
5. Eczanede gerekli kontrolleri yapar | 16, 6, 8, 9 | D, E |
5.1. Son kullanma tarihi yaklaşmış veya geçmiş ilaçları tespit eder | 16, 6, 8, 9 | D, E |
5.2. Azalan ilaçları sipariş listesine kaydeder | 16, 6, 8, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eczanede reçete karşılama | |
2 | Eczanede reçete karşılama II | |
3 | Eczanede bulunan özel defterler | |
4 | Farklı reçete tipleri I | |
5 | Farklı reçete tipleri II | |
6 | Eczanede interaktif bilgi kaynakları | |
7 | Eczanede interaktif bilgi kaynakları II | |
8 | Eczacı ile doğru iletişim | |
9 | Eczacı teknikerleri arasında doğru iletişim | |
10 | Eczanede hasta ile doğru iletişim | |
11 | Eczanede hasta ile etkili iletişim | |
12 | Hasta bilgilendirme | |
13 | Eczanede ilaç dışı ürünler I | |
14 | Eczanede ilaç dışı ürünler II | |
Kaynak |
Eczane ortamı, staj defteri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 4 | 8 | 32 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 12 | 48 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 50 | 50 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
STAJ I | ECH2116150 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hanife PEKEL, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersin Yardımcıları | Eczacılar |
Dersin Amacı | Eczane teknikerinin eczanedeki görev ve sorumluluklarını gözlemsel ve uygulamalı olarak öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eczanede reçete karşılama,Eczanede reçete karşılama II, Eczanede bulunan özel defterler,Farklı reçete tipleri I,Farklı reçete tipleri II,Eczanede interaktif bilgi kaynakları,Eczanede interaktif bilgi kaynakları II,Eczacı ile doğru iletişim,Eczacı teknikerleri arasında doğru iletişim,Eczanede hasta ile doğru iletişim,Eczanede hasta ile etkili iletişim,Hasta bilgilendirme,Eczanede ilaç dışı ürünler I,Eczanede ilaç dışı ürünler II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eczane ve eczane bölümlerini açıklar | 16, 9 | D, E |
1.1. Eczane doğru raf dizaynını anlatır. | 16, 6, 8, 9 | D, E |
2. Reçete tiplerini ve eczanede bulunan defterleri listeler | 16, 8, 9 | D, E |
3. Eczanede doğru iletişimi açıklar | 13, 16, 8, 9 | D, E |
3.1. Eczacı-hasta iletişimini anlatır. | 11, 13, 16 | D, E |
3.2. Doğru iletişim tekniklerini listeler. | 16, 6, 8 | D, E |
4. Reçete karşılanması için gerekli basamakları anlatır | 16, 8, 9 | D, E |
4.1. Medulla programını kullanmayı bilir | 16, 6, 8, 9 | D, E |
5. Eczanede gerekli kontrolleri yapar | 16, 6, 8, 9 | D, E |
5.1. Son kullanma tarihi yaklaşmış veya geçmiş ilaçları tespit eder | 16, 6, 8, 9 | D, E |
5.2. Azalan ilaçları sipariş listesine kaydeder | 16, 6, 8, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eczanede reçete karşılama | |
2 | Eczanede reçete karşılama II | |
3 | Eczanede bulunan özel defterler | |
4 | Farklı reçete tipleri I | |
5 | Farklı reçete tipleri II | |
6 | Eczanede interaktif bilgi kaynakları | |
7 | Eczanede interaktif bilgi kaynakları II | |
8 | Eczacı ile doğru iletişim | |
9 | Eczacı teknikerleri arasında doğru iletişim | |
10 | Eczanede hasta ile doğru iletişim | |
11 | Eczanede hasta ile etkili iletişim | |
12 | Hasta bilgilendirme | |
13 | Eczanede ilaç dışı ürünler I | |
14 | Eczanede ilaç dışı ürünler II | |
Kaynak |
Eczane ortamı, staj defteri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:35