Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİĞER ELEKTROFİZYOLOJİK TETKİKLER ( TMS, DCS ) | EFZ2226910 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektrokonvülsif Terapi (EKT), Transkraniyal Manyetik Stimülasyon (TMS) ve İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM) gibi çeşitli nöromodülasyon ve nörofizyolojik izleme tekniklerinin teorik temelleri, klinik uygulamaları, fayda ve riskleri açısından temel bilginin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beyin uyarımına giriş,Motor Yollar, Bazal Ganglia Fizyolojisi ve Patofizyolojisi,Beyin Stimülasyonuna Plastisite Perspektifinden Bakmak,Konvülsif Terapiye Giriş,Elektrokonvülsif Tedavi (EKT),Fokal Elektriksel Nöbet Tedavisi (FEAST) ve Manyetik Nöbet Tedavisi (MST),Transkraniyal Manyetik Uyarım (TMS),Transkraniyal Elektriksel Uyarıma (TES) Giriş,Transkraniyal Doğru Akım Uyarımı (tDCS),Transkraniyal Alternatif Akım Uyarımı (tACS) ,Derin Beyin Uyarımı (DBS),Vagus Sinir Stimülasyonu (VNS),İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM),İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM) - II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beyin nöromodülasyonu altında yatan mekanizmaları açıklar. | 9 | C |
Nöromodülasyon yöntemlerinin ve IONM'nin mevcut klinik uygulamaları ve sınırlamalarını tanımlar. | 9 | C |
Elektrot yerleşimine bağlı olarak nöromodülasyon tekniğinin beyin aktivitesi üzerinde yapmış olduğu etki arasında bağlantı kurar. | 9 | C |
Nöromodülasyon ve IONM'nin riskleri ve yan etkilerini tanımlar. | 9 | C |
Nöromodülasyon teknikleri için uygulama güvenlik taramasının nasıl yapılacağını açıklar. | 9 | C |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci çeşitli nöromodülasyon yöntemi (EKT, TMS, tES vb.) ve Intraoperatif nöromodülasyon (IONM) için gerekli olan cihaz teknik bileşenlerini tanımlar. | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beyin uyarımına giriş | |
2 | Motor Yollar, Bazal Ganglia Fizyolojisi ve Patofizyolojisi | |
3 | Beyin Stimülasyonuna Plastisite Perspektifinden Bakmak | |
4 | Konvülsif Terapiye Giriş | |
5 | Elektrokonvülsif Tedavi (EKT) | |
6 | Fokal Elektriksel Nöbet Tedavisi (FEAST) ve Manyetik Nöbet Tedavisi (MST) | |
7 | Transkraniyal Manyetik Uyarım (TMS) | |
8 | Transkraniyal Elektriksel Uyarıma (TES) Giriş | |
9 | Transkraniyal Doğru Akım Uyarımı (tDCS) | |
10 | Transkraniyal Alternatif Akım Uyarımı (tACS) | |
11 | Derin Beyin Uyarımı (DBS) | |
12 | Vagus Sinir Stimülasyonu (VNS) | |
13 | İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM) | |
14 | İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM) - II | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİĞER ELEKTROFİZYOLOJİK TETKİKLER ( TMS, DCS ) | EFZ2226910 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektrokonvülsif Terapi (EKT), Transkraniyal Manyetik Stimülasyon (TMS) ve İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM) gibi çeşitli nöromodülasyon ve nörofizyolojik izleme tekniklerinin teorik temelleri, klinik uygulamaları, fayda ve riskleri açısından temel bilginin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beyin uyarımına giriş,Motor Yollar, Bazal Ganglia Fizyolojisi ve Patofizyolojisi,Beyin Stimülasyonuna Plastisite Perspektifinden Bakmak,Konvülsif Terapiye Giriş,Elektrokonvülsif Tedavi (EKT),Fokal Elektriksel Nöbet Tedavisi (FEAST) ve Manyetik Nöbet Tedavisi (MST),Transkraniyal Manyetik Uyarım (TMS),Transkraniyal Elektriksel Uyarıma (TES) Giriş,Transkraniyal Doğru Akım Uyarımı (tDCS),Transkraniyal Alternatif Akım Uyarımı (tACS) ,Derin Beyin Uyarımı (DBS),Vagus Sinir Stimülasyonu (VNS),İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM),İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM) - II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beyin nöromodülasyonu altında yatan mekanizmaları açıklar. | 9 | C |
Nöromodülasyon yöntemlerinin ve IONM'nin mevcut klinik uygulamaları ve sınırlamalarını tanımlar. | 9 | C |
Elektrot yerleşimine bağlı olarak nöromodülasyon tekniğinin beyin aktivitesi üzerinde yapmış olduğu etki arasında bağlantı kurar. | 9 | C |
Nöromodülasyon ve IONM'nin riskleri ve yan etkilerini tanımlar. | 9 | C |
Nöromodülasyon teknikleri için uygulama güvenlik taramasının nasıl yapılacağını açıklar. | 9 | C |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci çeşitli nöromodülasyon yöntemi (EKT, TMS, tES vb.) ve Intraoperatif nöromodülasyon (IONM) için gerekli olan cihaz teknik bileşenlerini tanımlar. | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beyin uyarımına giriş | |
2 | Motor Yollar, Bazal Ganglia Fizyolojisi ve Patofizyolojisi | |
3 | Beyin Stimülasyonuna Plastisite Perspektifinden Bakmak | |
4 | Konvülsif Terapiye Giriş | |
5 | Elektrokonvülsif Tedavi (EKT) | |
6 | Fokal Elektriksel Nöbet Tedavisi (FEAST) ve Manyetik Nöbet Tedavisi (MST) | |
7 | Transkraniyal Manyetik Uyarım (TMS) | |
8 | Transkraniyal Elektriksel Uyarıma (TES) Giriş | |
9 | Transkraniyal Doğru Akım Uyarımı (tDCS) | |
10 | Transkraniyal Alternatif Akım Uyarımı (tACS) | |
11 | Derin Beyin Uyarımı (DBS) | |
12 | Vagus Sinir Stimülasyonu (VNS) | |
13 | İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM) | |
14 | İntraoperatif Nöromonitörizasyon (IONM) - II | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:56