Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI II | FZT2263290 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve yaşlıya ait problemleri öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşlılık kavramı,Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar,Yaşam bulguları,Yaşlıda inkontinans,Yaşlının kişisel bakımı,Yaşlıda uyku,Yaşlıda hareket,Yaşlı ile iletişim,Yaşlı istismarı ve ihmali,Yaşlanma ve ölüm,Örnek vaka,Örnek vaka,Örnek vaka,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramları öğrenir. | 9 | A |
Yaşlıda uyku, inkontinans, kişisel bakım, iletişim tekniklerini öğrenir. | 16, 9 | A |
Yaşlı istismarı ve ihmali konusunu kavrar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaşlılık kavramı | Mebis notes |
2 | Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar | 1. Kaynak, sayfa 1-18 |
3 | Yaşam bulguları | 1. Kaynak, sayfa 21-42 |
4 | Yaşlıda inkontinans | 1. Kaynak, sayfa:67-80 |
5 | Yaşlının kişisel bakımı | 1. Kaynak, sayfa:81-100 |
6 | Yaşlıda uyku | 1. Kaynak, sayfa:123-135 |
7 | Yaşlıda hareket | 1. Kaynak, sayfa:137-152 |
8 | Yaşlı ile iletişim | 1. Kaynak, sayfa:153-168 |
9 | Yaşlı istismarı ve ihmali | 1. Kaynak, sayfa: 169-180 |
10 | Yaşlanma ve ölüm | 1. Kaynak, sayfa:181-197 |
11 | Örnek vaka | Mebis notları |
12 | Örnek vaka | Mebis notları |
13 | Örnek vaka | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | 1. Kaynak |
Kaynak |
Mebis notları
|
Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 20 | 40 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI II | FZT2263290 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve yaşlıya ait problemleri öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşlılık kavramı,Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar,Yaşam bulguları,Yaşlıda inkontinans,Yaşlının kişisel bakımı,Yaşlıda uyku,Yaşlıda hareket,Yaşlı ile iletişim,Yaşlı istismarı ve ihmali,Yaşlanma ve ölüm,Örnek vaka,Örnek vaka,Örnek vaka,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramları öğrenir. | 9 | A |
Yaşlıda uyku, inkontinans, kişisel bakım, iletişim tekniklerini öğrenir. | 16, 9 | A |
Yaşlı istismarı ve ihmali konusunu kavrar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaşlılık kavramı | Mebis notes |
2 | Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar | 1. Kaynak, sayfa 1-18 |
3 | Yaşam bulguları | 1. Kaynak, sayfa 21-42 |
4 | Yaşlıda inkontinans | 1. Kaynak, sayfa:67-80 |
5 | Yaşlının kişisel bakımı | 1. Kaynak, sayfa:81-100 |
6 | Yaşlıda uyku | 1. Kaynak, sayfa:123-135 |
7 | Yaşlıda hareket | 1. Kaynak, sayfa:137-152 |
8 | Yaşlı ile iletişim | 1. Kaynak, sayfa:153-168 |
9 | Yaşlı istismarı ve ihmali | 1. Kaynak, sayfa: 169-180 |
10 | Yaşlanma ve ölüm | 1. Kaynak, sayfa:181-197 |
11 | Örnek vaka | Mebis notları |
12 | Örnek vaka | Mebis notları |
13 | Örnek vaka | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | 1. Kaynak |
Kaynak |
Mebis notları
|
Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:50Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51