Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK BİLİMLER | FZT1126080 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere hastalığın genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak için fizyoterapi, genel bakış ve genel kas-iskelet sistemi öğrencilerini tanıtır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Bilimlere Giriş,Dahili Sistem Hastalıkları,Biyokimyasal Tanı Yöntemleri, Mikrobiyolojik Tanı Yöntemleri, Radyolojik Tanı Yöntemleri, Dermatolojik Hastalıklar,Kalp Damar Hastalıkları, Solunum Sistemi Hastalıkları,Kadın Doğum Hastalıkları, Göz Hastalıkları,Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları, Ortopedik Bozukluklar,Romatolojik Hastalıklar, Nörolojik Hastalıklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel klinik bilimleri açıklayabilmesi | 9 | A |
Dahili sistem hastalıklarını tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Biyokimyasal tanı yöntemlerini özetleyebilmesi | 16, 9 | A |
Mikrobiyolojik tanı yöntemlerini anlatabilmesi | 16, 9 | A |
Radyolojik tanı yöntemlerini listeleyebilmesi | 16, 9 | A |
Farklı sistemik hastalıklar tartışılabilmesi | 16, 9 | A |
Dermatolojik tanı yöntemlerini örnekleyebilmesi | 10, 9 | A |
Kalp-damar-solunum sistemi hastalıklarını tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Kadın-doğum hastalıklarını tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Göz hastalıklarında uygulanan tanı yöntemlerini açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Kulak-Burun-Boğaz hastalıklarını tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Ortopedik, nörolojik ve romatizmal hastalıklardaki tanı yöntemlerini ayırt edebilmesi | 16, 9 | A |
Ortopedik hastalıkları tanımlayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Romatolojik hastalıkları açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Nörolojik hastalıkları yorumlyabilmesi | 10, 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik Bilimlere Giriş | Mebis notları |
2 | Dahili Sistem Hastalıkları | Mebis notları |
3 | Biyokimyasal Tanı Yöntemleri | Mebis notları |
4 | Mikrobiyolojik Tanı Yöntemleri | Mebis notları |
5 | Radyolojik Tanı Yöntemleri | Mebis notları |
6 | Dermatolojik Hastalıklar | Mebis notları |
7 | Kalp Damar Hastalıkları | Mebis notları |
8 | Solunum Sistemi Hastalıkları | Mebis notları |
9 | Kadın Doğum Hastalıkları | Mebis notları |
10 | Göz Hastalıkları | Mebis notları |
11 | Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları | Mebis notları |
12 | Ortopedik Bozukluklar | Mebis notları |
13 | Romatolojik Hastalıklar | Mebis notları |
14 | Nörolojik Hastalıklar | Mebis notları |
Kaynak |
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon,Cilt 1-2 Mehmet Beyazova,Yeşim Gökçe Kutsal. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK BİLİMLER | FZT1126080 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere hastalığın genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak için fizyoterapi, genel bakış ve genel kas-iskelet sistemi öğrencilerini tanıtır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Bilimlere Giriş,Dahili Sistem Hastalıkları,Biyokimyasal Tanı Yöntemleri, Mikrobiyolojik Tanı Yöntemleri, Radyolojik Tanı Yöntemleri, Dermatolojik Hastalıklar,Kalp Damar Hastalıkları, Solunum Sistemi Hastalıkları,Kadın Doğum Hastalıkları, Göz Hastalıkları,Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları, Ortopedik Bozukluklar,Romatolojik Hastalıklar, Nörolojik Hastalıklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genel klinik bilimleri açıklayabilmesi | 9 | A |
Dahili sistem hastalıklarını tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Biyokimyasal tanı yöntemlerini özetleyebilmesi | 16, 9 | A |
Mikrobiyolojik tanı yöntemlerini anlatabilmesi | 16, 9 | A |
Radyolojik tanı yöntemlerini listeleyebilmesi | 16, 9 | A |
Farklı sistemik hastalıklar tartışılabilmesi | 16, 9 | A |
Dermatolojik tanı yöntemlerini örnekleyebilmesi | 10, 9 | A |
Kalp-damar-solunum sistemi hastalıklarını tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Kadın-doğum hastalıklarını tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Göz hastalıklarında uygulanan tanı yöntemlerini açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Kulak-Burun-Boğaz hastalıklarını tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Ortopedik, nörolojik ve romatizmal hastalıklardaki tanı yöntemlerini ayırt edebilmesi | 16, 9 | A |
Ortopedik hastalıkları tanımlayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Romatolojik hastalıkları açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Nörolojik hastalıkları yorumlyabilmesi | 10, 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik Bilimlere Giriş | Mebis notları |
2 | Dahili Sistem Hastalıkları | Mebis notları |
3 | Biyokimyasal Tanı Yöntemleri | Mebis notları |
4 | Mikrobiyolojik Tanı Yöntemleri | Mebis notları |
5 | Radyolojik Tanı Yöntemleri | Mebis notları |
6 | Dermatolojik Hastalıklar | Mebis notları |
7 | Kalp Damar Hastalıkları | Mebis notları |
8 | Solunum Sistemi Hastalıkları | Mebis notları |
9 | Kadın Doğum Hastalıkları | Mebis notları |
10 | Göz Hastalıkları | Mebis notları |
11 | Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları | Mebis notları |
12 | Ortopedik Bozukluklar | Mebis notları |
13 | Romatolojik Hastalıklar | Mebis notları |
14 | Nörolojik Hastalıklar | Mebis notları |
Kaynak |
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon,Cilt 1-2 Mehmet Beyazova,Yeşim Gökçe Kutsal. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | X | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:50Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51