Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ YAŞAM DESTEĞİ UYGULAMA | İAY2126680 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bedia GÜLEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; ileri yaşam desteği uygulamalarının basamaklarını sırasıyla neler olduğunu kavratmak ve tüm basamakları uygun bir şekilde yapabilme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1,Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2, Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1,Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2,Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1,Genel değerlendirme,Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2,Solunum Desteği Sağlamak,Oksijen Tedavisi,Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar,Zor hava yolu yönetimi,İleri hava yolu uygulaması,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri yaşam desteği tüm basamaklarını sıralar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Kardiyak arrest ritimlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Defibilasyon ve kardiyoversiyon basamaklarını sıralar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları sıralar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Solunum desteğinde kullanılan araçları ve oksijen tedavisi uygulamasını tanır. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Kalıcı hava yolu yönetimini tanır. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
3 | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
4 | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
5 | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
6 | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
7 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
8 | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
9 | Solunum Desteği Sağlamak | Ders sunularına çalışmak |
10 | Oksijen Tedavisi | Ders sunularına çalışmak |
11 | Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar | Ders sunularına çalışmak |
12 | Zor hava yolu yönetimi | Ders sunularına çalışmak |
13 | İleri hava yolu uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sitesi, Paramedik mesleki uygulama kitabı. Uzm.Prm. Salih Özen |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(66/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ YAŞAM DESTEĞİ UYGULAMA | İAY2126680 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bedia GÜLEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; ileri yaşam desteği uygulamalarının basamaklarını sırasıyla neler olduğunu kavratmak ve tüm basamakları uygun bir şekilde yapabilme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1,Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2, Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1,Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2,Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1,Genel değerlendirme,Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2,Solunum Desteği Sağlamak,Oksijen Tedavisi,Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar,Zor hava yolu yönetimi,İleri hava yolu uygulaması,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri yaşam desteği tüm basamaklarını sıralar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Kardiyak arrest ritimlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Defibilasyon ve kardiyoversiyon basamaklarını sıralar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları sıralar. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Solunum desteğinde kullanılan araçları ve oksijen tedavisi uygulamasını tanır. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Kalıcı hava yolu yönetimini tanır. | 10, 13, 16, 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
3 | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
4 | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
5 | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
6 | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 | Ders sunularına çalışmak |
7 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
8 | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 | Ders sunularına çalışmak |
9 | Solunum Desteği Sağlamak | Ders sunularına çalışmak |
10 | Oksijen Tedavisi | Ders sunularına çalışmak |
11 | Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar | Ders sunularına çalışmak |
12 | Zor hava yolu yönetimi | Ders sunularına çalışmak |
13 | İleri hava yolu uygulaması | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sitesi, Paramedik mesleki uygulama kitabı. Uzm.Prm. Salih Özen |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:33Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:34