Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL DURUM YÖNETİMİ | İSG2162750 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yeliz ELMAZ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Yangın ve yangın sebepleri, yangın söndürme sistemleri, yangından korunma yöntemleri hakkında bilgilenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknik resim ,Doğal afetler.,Proje okuma ,Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar,Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları,Tehlike ve risk analizi,Dâhili ve harici kaynaklar,Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi,Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi,Acil Durumlarda İletişimin Önemi,Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi,Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi,Tatbikat senaryoları,Tatbikat senaryoları 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yangın, deprem ve sel gibi acil durum kavramlarını tanır | 16, 9 | A, E |
Acil durum ve Afet planlama takımını belirler | 16, 9 | A, E |
Acil durum planı belirler | 16, 9 | A, E |
Afet ve acil durum bilgilerini rapor eder | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Teknik resim | sunumlar |
2 | Doğal afetler. | sunumlar |
3 | Proje okuma | sunumlar |
4 | Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar | sunumlar |
5 | Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları | sunumlar |
6 | Tehlike ve risk analizi | sunumlar |
7 | Dâhili ve harici kaynaklar | sunumlar |
8 | Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi | sunumlar |
9 | Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi | sunumlar |
10 | Acil Durumlarda İletişimin Önemi | sunumlar |
11 | Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi | sunumlar |
12 | Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi | sunumlar |
13 | Tatbikat senaryoları | sunumlar |
14 | Tatbikat senaryoları 2 | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | | | | | X |
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 5 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL DURUM YÖNETİMİ | İSG2162750 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yeliz ELMAZ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Yangın ve yangın sebepleri, yangın söndürme sistemleri, yangından korunma yöntemleri hakkında bilgilenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknik resim ,Doğal afetler.,Proje okuma ,Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar,Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları,Tehlike ve risk analizi,Dâhili ve harici kaynaklar,Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi,Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi,Acil Durumlarda İletişimin Önemi,Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi,Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi,Tatbikat senaryoları,Tatbikat senaryoları 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yangın, deprem ve sel gibi acil durum kavramlarını tanır | 16, 9 | A, E |
Acil durum ve Afet planlama takımını belirler | 16, 9 | A, E |
Acil durum planı belirler | 16, 9 | A, E |
Afet ve acil durum bilgilerini rapor eder | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Teknik resim | sunumlar |
2 | Doğal afetler. | sunumlar |
3 | Proje okuma | sunumlar |
4 | Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar | sunumlar |
5 | Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları | sunumlar |
6 | Tehlike ve risk analizi | sunumlar |
7 | Dâhili ve harici kaynaklar | sunumlar |
8 | Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi | sunumlar |
9 | Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi | sunumlar |
10 | Acil Durumlarda İletişimin Önemi | sunumlar |
11 | Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi | sunumlar |
12 | Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi | sunumlar |
13 | Tatbikat senaryoları | sunumlar |
14 | Tatbikat senaryoları 2 | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | | | | | X |
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:12Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:16