Hastane ortamında çalışan odyometri teknikerlerinin, bebek ve çocuklarda yaş ve gelişim dönemlerine göre uygulanması gereken odyolojik testler hakkında gerekli bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pediatrik grupta gelişim basamakları,İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları,İşitme kayıplarının sınıflandırılması,İşitme kayıplarının derecelendirilmesi,Yenidoğan işitme taramaları,Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi,Otoakustik emisyon,Davranış gözlemleme odyometrisi,Oyun odyometrisi,Pediatrik konuşma odyometrisi,Davranışsal odyolojik test yöntemleri,Sendromik işitme kayıpları,Genetik işitme kayıpları,Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirler.
16, 4, 9
A
Bebeklerde ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini tanımlar.
16, 4, 9
A
Saf ses odyometrisi, konuşma odyometrisi ve akustik immitansmetri testlerini yorumlar.
16, 4, 9
A
Davranışsal odyolojik test yöntemlerini uygular ve yorumlar.
16, 4, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pediatrik grupta gelişim basamakları
Ön hazırlık yok
2
İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
İşitme kayıplarının sınıflandırılması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
İşitme kayıplarının derecelendirilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Yenidoğan işitme taramaları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Otoakustik emisyon
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Davranış gözlemleme odyometrisi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Oyun odyometrisi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Pediatrik konuşma odyometrisi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Davranışsal odyolojik test yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
Sendromik işitme kayıpları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Genetik işitme kayıpları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları.
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 335-350)
Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 435-500)
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 191-254)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
5
70
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
27
27
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
37
37
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
176
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇOCUK ODYOLOJİK TEST YÖNTEMLERİ
-
Güz Dönemi
3+2
4
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Büşra Nur ESER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Hastane ortamında çalışan odyometri teknikerlerinin, bebek ve çocuklarda yaş ve gelişim dönemlerine göre uygulanması gereken odyolojik testler hakkında gerekli bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pediatrik grupta gelişim basamakları,İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları,İşitme kayıplarının sınıflandırılması,İşitme kayıplarının derecelendirilmesi,Yenidoğan işitme taramaları,Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi,Otoakustik emisyon,Davranış gözlemleme odyometrisi,Oyun odyometrisi,Pediatrik konuşma odyometrisi,Davranışsal odyolojik test yöntemleri,Sendromik işitme kayıpları,Genetik işitme kayıpları,Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirler.
16, 4, 9
A
Bebeklerde ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini tanımlar.
16, 4, 9
A
Saf ses odyometrisi, konuşma odyometrisi ve akustik immitansmetri testlerini yorumlar.
16, 4, 9
A
Davranışsal odyolojik test yöntemlerini uygular ve yorumlar.
16, 4, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pediatrik grupta gelişim basamakları
Ön hazırlık yok
2
İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
İşitme kayıplarının sınıflandırılması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
İşitme kayıplarının derecelendirilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Yenidoğan işitme taramaları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Otoakustik emisyon
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Davranış gözlemleme odyometrisi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Oyun odyometrisi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Pediatrik konuşma odyometrisi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Davranışsal odyolojik test yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
Sendromik işitme kayıpları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Genetik işitme kayıpları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları.
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 335-350)
Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 435-500)
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 191-254)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.