Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OPTİSYENLİĞE GİRİŞ | OPT1110892 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Optisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb..) temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi,kural ve gerekliliği,Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi ve gelişimi,Gözlük ve lenslerin tarihçesi,Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları,Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar,Transpoze,Gözlük ve çerçeve çeşitleri,Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri,Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri,Konkav ve konveks lenslerin özellikleri,Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri,Gözlük camlarında yansıma önleyici kaplamalar,Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar,Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Optisyenlik mesleğinin önemi ve gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | A |
Temel görme cihazları (gözlük, kontakt lens, az görmeye yardımcı cihazlar) ve diğer optik gereçler konusunda mesleğin gerektirdiği bilgisi ile kullanım becerisine sahip olur. | 16, 9 | A |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, satışı ile hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlar. | 16, 9 | A |
Gözlük ve diğer optik gereçlerin bakımı ve tamiri için gerekli mesleki ekipman ile cihazları kullanabilir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi,kural ve gerekliliği | Ön Okuma |
2 | Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi ve gelişimi | Ön Okuma |
3 | Gözlük ve lenslerin tarihçesi | Ön Okuma |
4 | Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları | Ön Okuma |
5 | Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar | Ön Okuma |
6 | Transpoze | Ön Okuma |
7 | Gözlük ve çerçeve çeşitleri | Ön Okuma |
8 | Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri | Ön Okuma |
9 | Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri | Ön Okuma |
10 | Konkav ve konveks lenslerin özellikleri | Ön Okuma |
11 | Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ön Okuma |
12 | Gözlük camlarında yansıma önleyici kaplamalar | Ön Okuma |
13 | Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar | Ön Okuma |
14 | Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği | Ön Okuma |
Kaynak |
1) Aksak, E., Küçüker, T., “Gözlükçülük”, Eskişehir, 2005. 2) Özdemir, E., Yarar, O., “Temel Optisyenlik”, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 5 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 9 | 4 | 36 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OPTİSYENLİĞE GİRİŞ | OPT1110892 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Optisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb..) temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi,kural ve gerekliliği,Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi ve gelişimi,Gözlük ve lenslerin tarihçesi,Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları,Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar,Transpoze,Gözlük ve çerçeve çeşitleri,Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri,Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri,Konkav ve konveks lenslerin özellikleri,Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri,Gözlük camlarında yansıma önleyici kaplamalar,Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar,Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Optisyenlik mesleğinin önemi ve gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | A |
Temel görme cihazları (gözlük, kontakt lens, az görmeye yardımcı cihazlar) ve diğer optik gereçler konusunda mesleğin gerektirdiği bilgisi ile kullanım becerisine sahip olur. | 16, 9 | A |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, satışı ile hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlar. | 16, 9 | A |
Gözlük ve diğer optik gereçlerin bakımı ve tamiri için gerekli mesleki ekipman ile cihazları kullanabilir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi,kural ve gerekliliği | Ön Okuma |
2 | Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi ve gelişimi | Ön Okuma |
3 | Gözlük ve lenslerin tarihçesi | Ön Okuma |
4 | Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları | Ön Okuma |
5 | Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar | Ön Okuma |
6 | Transpoze | Ön Okuma |
7 | Gözlük ve çerçeve çeşitleri | Ön Okuma |
8 | Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri | Ön Okuma |
9 | Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri | Ön Okuma |
10 | Konkav ve konveks lenslerin özellikleri | Ön Okuma |
11 | Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ön Okuma |
12 | Gözlük camlarında yansıma önleyici kaplamalar | Ön Okuma |
13 | Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar | Ön Okuma |
14 | Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği | Ön Okuma |
Kaynak |
1) Aksak, E., Küçüker, T., “Gözlükçülük”, Eskişehir, 2005. 2) Özdemir, E., Yarar, O., “Temel Optisyenlik”, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:43Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:45