Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OPTİSYENLİK I | OPT1210893 | Bahar Dönemi | 2+3 | 3,5 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Filiz KARTAL DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gözlük camları ve gözlük çerçevelerinin özelliklerine göre sınıflandırılması ve lens diyoptrilerinin tespitinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlük camlarının özellikleri ve sınıflandırılması,Diyoptri tanımı ve formülasyonu,Gözlük reçetesi ve adisyon değerlendirme,,Aks kavramı ve astigmatizmanın düzeltilmesi,Transpoze gerektiren gözlük reçetelerini öğrenme,Gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi,Analog fokometrede lens diyoptrisi ve aks ölçümü,Gözlük çerçevelerinin tanıtılması,Lenslerde diyoptrik güç ve aks tespiti,Çerçeve seçimi ve ayarlama,PD mesafesi ve Montaj yüksekliği tesbiti,Gözlük camlarının markürlenmesi, çizimi ve tıraşlanması,,Gözlük camlarının değişik meridyenlerindeki diyoptrik güçleri,Optisyenlikte kullanılan optik aletler, el aletleri, malzemeler ve bakımı.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sferometre İle Lens Ölçme Prosedürünü ve lenslerin tanınması ve nötralizasyonunu açıklayabileceklerdir. | 16, 8, 9 | A |
2. Fokometreyi ve prizmaları tanıyabilecektir. | 8, 9 | A |
3. Kimyasal yapılarına göre lensleri tanımlayabilecektir. | 16, 9 | A |
4. Polaroid lensleri tanıyabilecektir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gözlük camlarının özellikleri ve sınıflandırılması | Ön Okuma |
2 | Diyoptri tanımı ve formülasyonu | Ön Okuma |
3 | Gözlük reçetesi ve adisyon değerlendirme, | Ön Okuma |
4 | Aks kavramı ve astigmatizmanın düzeltilmesi | Ön Okuma |
5 | Transpoze gerektiren gözlük reçetelerini öğrenme | Ön Okuma |
6 | Gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi | Ön Okuma |
7 | Analog fokometrede lens diyoptrisi ve aks ölçümü | Ön Okuma |
8 | Gözlük çerçevelerinin tanıtılması | Ön Okuma |
9 | Lenslerde diyoptrik güç ve aks tespiti | Ön Okuma |
10 | Çerçeve seçimi ve ayarlama | Ön Okuma |
11 | PD mesafesi ve Montaj yüksekliği tesbiti | Ön Okuma |
12 | Gözlük camlarının markürlenmesi, çizimi ve tıraşlanması, | Ön Okuma |
13 | Gözlük camlarının değişik meridyenlerindeki diyoptrik güçleri | Ön Okuma |
14 | Optisyenlikte kullanılan optik aletler, el aletleri, malzemeler ve bakımı. | Ön Okuma |
Kaynak |
Aksak, E., Küçüker, T., “Gözlükçülük”, Eskişehir, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 5 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 4 | 32 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 251 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(251/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OPTİSYENLİK I | OPT1210893 | Bahar Dönemi | 2+3 | 3,5 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Filiz KARTAL DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gözlük camları ve gözlük çerçevelerinin özelliklerine göre sınıflandırılması ve lens diyoptrilerinin tespitinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlük camlarının özellikleri ve sınıflandırılması,Diyoptri tanımı ve formülasyonu,Gözlük reçetesi ve adisyon değerlendirme,,Aks kavramı ve astigmatizmanın düzeltilmesi,Transpoze gerektiren gözlük reçetelerini öğrenme,Gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi,Analog fokometrede lens diyoptrisi ve aks ölçümü,Gözlük çerçevelerinin tanıtılması,Lenslerde diyoptrik güç ve aks tespiti,Çerçeve seçimi ve ayarlama,PD mesafesi ve Montaj yüksekliği tesbiti,Gözlük camlarının markürlenmesi, çizimi ve tıraşlanması,,Gözlük camlarının değişik meridyenlerindeki diyoptrik güçleri,Optisyenlikte kullanılan optik aletler, el aletleri, malzemeler ve bakımı.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sferometre İle Lens Ölçme Prosedürünü ve lenslerin tanınması ve nötralizasyonunu açıklayabileceklerdir. | 16, 8, 9 | A |
2. Fokometreyi ve prizmaları tanıyabilecektir. | 8, 9 | A |
3. Kimyasal yapılarına göre lensleri tanımlayabilecektir. | 16, 9 | A |
4. Polaroid lensleri tanıyabilecektir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gözlük camlarının özellikleri ve sınıflandırılması | Ön Okuma |
2 | Diyoptri tanımı ve formülasyonu | Ön Okuma |
3 | Gözlük reçetesi ve adisyon değerlendirme, | Ön Okuma |
4 | Aks kavramı ve astigmatizmanın düzeltilmesi | Ön Okuma |
5 | Transpoze gerektiren gözlük reçetelerini öğrenme | Ön Okuma |
6 | Gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi | Ön Okuma |
7 | Analog fokometrede lens diyoptrisi ve aks ölçümü | Ön Okuma |
8 | Gözlük çerçevelerinin tanıtılması | Ön Okuma |
9 | Lenslerde diyoptrik güç ve aks tespiti | Ön Okuma |
10 | Çerçeve seçimi ve ayarlama | Ön Okuma |
11 | PD mesafesi ve Montaj yüksekliği tesbiti | Ön Okuma |
12 | Gözlük camlarının markürlenmesi, çizimi ve tıraşlanması, | Ön Okuma |
13 | Gözlük camlarının değişik meridyenlerindeki diyoptrik güçleri | Ön Okuma |
14 | Optisyenlikte kullanılan optik aletler, el aletleri, malzemeler ve bakımı. | Ön Okuma |
Kaynak |
Aksak, E., Küçüker, T., “Gözlükçülük”, Eskişehir, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:43Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:45