Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KONTAK LENS | OPT2126640 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÖZPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kontak lenslerin üretimi, kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kontak lens, temel terminoloji,Yumuşak kontak lens materyalleri,Gaz geçirgen sert lens materyalleri,Yumuşak kontak lens tasarımları,Gaz geçirgen sert lens tasarımları,Renkli kontak lensler, Prostatik kontak lensler,Torik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları,Prespiyopi kontak lenslerin tipleri ve tasarımları,Pediatrik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları,Afakinin tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları,Keratakonusun tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları,UV blokajlı lenslerin özellikleri ve avantajları,Kontak lens bakım sistemleri ve komplikasyonları,Kontak lens reçetesinde lenslere ait özelliklerin tanınması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kontak lens ve kontak lens terminolojisini ifade edebileceklerdir. | 16, 9 | A |
1.1.Yumuşak kontak lens materyallerini ve tasarımlarını açıklar. | 16, 9 | A |
2.Refraksiyon kusurlarına göre kontak lensleri sınıflandırabileceklerdir. | 12, 9 | A |
3.Afakinin tanımını ve bununla ilgili lenslerin özelliklerini ve tasarımlarını ifade edebileceklerdir. | 16, 9 | A |
1.2. Sert kontak lens materyallerini ve tasarımlarını açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kontak lens, temel terminoloji | Ön Okuma |
2 | Yumuşak kontak lens materyalleri | Ön Okuma |
3 | Gaz geçirgen sert lens materyalleri | Ön Okuma |
4 | Yumuşak kontak lens tasarımları | Ön Okuma |
5 | Gaz geçirgen sert lens tasarımları | Ön Okuma |
6 | Renkli kontak lensler, Prostatik kontak lensler | Ön Okuma |
7 | Torik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları | Ön Okuma |
8 | Prespiyopi kontak lenslerin tipleri ve tasarımları | Ön Okuma |
9 | Pediatrik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları | Ön Okuma |
10 | Afakinin tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları | Ön Okuma |
11 | Keratakonusun tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları | Ön Okuma |
12 | UV blokajlı lenslerin özellikleri ve avantajları | Ön Okuma |
13 | Kontak lens bakım sistemleri ve komplikasyonları | Ön Okuma |
14 | Kontak lens reçetesinde lenslere ait özelliklerin tanınması | Ön Okuma |
Kaynak |
1) İskeleli G., “Kontakt Lens,” Esen Ofset Matbaacılık 2) Zeleda, A. J., Kayın, N., “Optisyenin El Kitabı”, Ankara, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KONTAK LENS | OPT2126640 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÖZPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kontak lenslerin üretimi, kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kontak lens, temel terminoloji,Yumuşak kontak lens materyalleri,Gaz geçirgen sert lens materyalleri,Yumuşak kontak lens tasarımları,Gaz geçirgen sert lens tasarımları,Renkli kontak lensler, Prostatik kontak lensler,Torik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları,Prespiyopi kontak lenslerin tipleri ve tasarımları,Pediatrik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları,Afakinin tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları,Keratakonusun tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları,UV blokajlı lenslerin özellikleri ve avantajları,Kontak lens bakım sistemleri ve komplikasyonları,Kontak lens reçetesinde lenslere ait özelliklerin tanınması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kontak lens ve kontak lens terminolojisini ifade edebileceklerdir. | 16, 9 | A |
1.1.Yumuşak kontak lens materyallerini ve tasarımlarını açıklar. | 16, 9 | A |
2.Refraksiyon kusurlarına göre kontak lensleri sınıflandırabileceklerdir. | 12, 9 | A |
3.Afakinin tanımını ve bununla ilgili lenslerin özelliklerini ve tasarımlarını ifade edebileceklerdir. | 16, 9 | A |
1.2. Sert kontak lens materyallerini ve tasarımlarını açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kontak lens, temel terminoloji | Ön Okuma |
2 | Yumuşak kontak lens materyalleri | Ön Okuma |
3 | Gaz geçirgen sert lens materyalleri | Ön Okuma |
4 | Yumuşak kontak lens tasarımları | Ön Okuma |
5 | Gaz geçirgen sert lens tasarımları | Ön Okuma |
6 | Renkli kontak lensler, Prostatik kontak lensler | Ön Okuma |
7 | Torik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları | Ön Okuma |
8 | Prespiyopi kontak lenslerin tipleri ve tasarımları | Ön Okuma |
9 | Pediatrik kontak lenslerin tipleri ve tasarımları | Ön Okuma |
10 | Afakinin tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları | Ön Okuma |
11 | Keratakonusun tanımı, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları | Ön Okuma |
12 | UV blokajlı lenslerin özellikleri ve avantajları | Ön Okuma |
13 | Kontak lens bakım sistemleri ve komplikasyonları | Ön Okuma |
14 | Kontak lens reçetesinde lenslere ait özelliklerin tanınması | Ön Okuma |
Kaynak |
1) İskeleli G., “Kontakt Lens,” Esen Ofset Matbaacılık 2) Zeleda, A. J., Kayın, N., “Optisyenin El Kitabı”, Ankara, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:43Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:45