Gelecekte insan kaynağı gibi çok karmaşık bir malzeme ile çalışacak yönetici adaylarına yol göstermek ve örgütsel yaşamda destek olabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Giriş, Örgütsel Davranış Tanımı ve Ortaya Çıkışı, Örgütsel Davranışın Yöneticiler Açısından Önemi,2. Algılama,3.Öğrenme ve Davranış Değişikliği,4.Değerler, Tutumlar ve İş Tatmini,5.Motivasyon,6.Bireysel Karar Verme,7.Gruplar ve Grup Dinamiği,8.Güç ve Politikalar,9.Liderlik,10.İletişim,11.Çatışma Yönetimi,12.Örgüt Yapısı,13.Kültür,14.Örgütsel Değişim ve Davranışlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kendinin ve diğer insanların davranışlarını anlayabilecek ve davranışlarla ilgili kavramları tartışabilecektir.
14, 16, 9
A
1.1. Davranışları değerlendirir.
14, 9
A
1.2. Davranışların oluşmasında etkili olan süreçleri bilir.
14, 16, 9
A
1.3. Bu süreçler arasındaki ilişkiyi açıklar.
12, 9
A
2. Grup ve grubun davranışlar üzerindeki etkisini yorumlayabilecektir.
12, 9
A
2.1. Grupların hayatımızdaki rolünü açıklar.
12, 9
A
2.2. Grupların nasıl oluşup, nasıl işlediğini bilir.
12, 16, 9
A
2.3. Kişilerin gruplara girme ihtiyacı anlar.
12, 9
A
2.4. Grubun birey üzerindeki etkisi sorgular, bireyin grup üzerindeki etkisi açıklar.
14, 16, 9
A
2.5. Grup davranışları tartışır. .
10, 12, 9
A
3. Örgütsel davranışların neler olduğunu sorgulayabilir.
12, 16, 9
A
3.1. Kurum ve kuruluşların hayatımızda oynadığı rolü gösterir.
12, 14, 9
A
3.2. İş, meslek ve kurumsal yaşamın ne gibi davranışlar beklediğini tartışır.
14, 16, 9
A
3.3. Kültür açıklar.
12, 9
A
3.4. Kültürün davranışlar üzerindeki etkisi yorumlar.
14, 9
A
3.5. Kültürün değişmesinin davranışları nasıl etkilediğini tartışır.
10, 9
A
4. Davranışların kurum ve kuruluşları nasıl etkilediğini çözebilecektir.
14, 16, 9
A
4.1. Bireylerin kurumun istediği davranışlara uyma ya da uymama durumunu değerlendirir.
14, 16, 9
A
4.2. Davranış değişiminin ne olduğunu açıklar.
14, 9
A
4.3. Davranış değişiminin nasıl olduğunu gösterir.
14, 16, 9
A
1.4. Davranışları sınıflar
14, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Giriş, Örgütsel Davranış Tanımı ve Ortaya Çıkışı, Örgütsel Davranışın Yöneticiler Açısından Önemi
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir.
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
2
2
4
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
14
1
14
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
22
22
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
37
37
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Salih ONARAN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Eceberil ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Yok
Dersin Amacı
Gelecekte insan kaynağı gibi çok karmaşık bir malzeme ile çalışacak yönetici adaylarına yol göstermek ve örgütsel yaşamda destek olabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Giriş, Örgütsel Davranış Tanımı ve Ortaya Çıkışı, Örgütsel Davranışın Yöneticiler Açısından Önemi,2. Algılama,3.Öğrenme ve Davranış Değişikliği,4.Değerler, Tutumlar ve İş Tatmini,5.Motivasyon,6.Bireysel Karar Verme,7.Gruplar ve Grup Dinamiği,8.Güç ve Politikalar,9.Liderlik,10.İletişim,11.Çatışma Yönetimi,12.Örgüt Yapısı,13.Kültür,14.Örgütsel Değişim ve Davranışlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kendinin ve diğer insanların davranışlarını anlayabilecek ve davranışlarla ilgili kavramları tartışabilecektir.
14, 16, 9
A
1.1. Davranışları değerlendirir.
14, 9
A
1.2. Davranışların oluşmasında etkili olan süreçleri bilir.
14, 16, 9
A
1.3. Bu süreçler arasındaki ilişkiyi açıklar.
12, 9
A
2. Grup ve grubun davranışlar üzerindeki etkisini yorumlayabilecektir.
12, 9
A
2.1. Grupların hayatımızdaki rolünü açıklar.
12, 9
A
2.2. Grupların nasıl oluşup, nasıl işlediğini bilir.
12, 16, 9
A
2.3. Kişilerin gruplara girme ihtiyacı anlar.
12, 9
A
2.4. Grubun birey üzerindeki etkisi sorgular, bireyin grup üzerindeki etkisi açıklar.
14, 16, 9
A
2.5. Grup davranışları tartışır. .
10, 12, 9
A
3. Örgütsel davranışların neler olduğunu sorgulayabilir.
12, 16, 9
A
3.1. Kurum ve kuruluşların hayatımızda oynadığı rolü gösterir.
12, 14, 9
A
3.2. İş, meslek ve kurumsal yaşamın ne gibi davranışlar beklediğini tartışır.
14, 16, 9
A
3.3. Kültür açıklar.
12, 9
A
3.4. Kültürün davranışlar üzerindeki etkisi yorumlar.
14, 9
A
3.5. Kültürün değişmesinin davranışları nasıl etkilediğini tartışır.
10, 9
A
4. Davranışların kurum ve kuruluşları nasıl etkilediğini çözebilecektir.
14, 16, 9
A
4.1. Bireylerin kurumun istediği davranışlara uyma ya da uymama durumunu değerlendirir.
14, 16, 9
A
4.2. Davranış değişiminin ne olduğunu açıklar.
14, 9
A
4.3. Davranış değişiminin nasıl olduğunu gösterir.
14, 16, 9
A
1.4. Davranışları sınıflar
14, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Giriş, Örgütsel Davranış Tanımı ve Ortaya Çıkışı, Örgütsel Davranışın Yöneticiler Açısından Önemi
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir.
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.