Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NÜKLEER TIP II | TGT2213777 | Bahar Dönemi | 0+8 | 4 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Tamer ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Tamer ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nükleer tıpta kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi edinme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyofarmasi Uygulamaları I,Radyofarmasi Uygulamaları II,Radyofarmasi Uygulamaları III,Gamma Kamera, SPECT uygulamaları I,Gamma Kamera, SPECT uygulamaları II,Gamma Kamera, SPECT uygulamaları III,Gamma Kamera, SPECT uygulamaları IV,Kardiak SPECT uygulamaları I,Kardiak SPECT uygulamaları II,Kardiak SPECT uygulamaları III,PET/CT uygulamaları I,PET/CT uygulamaları II,PET/CT uygulamaları III,PET/CT uygulamaları IV; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Radyasyonun temel özelliklerini açıklar. | 16, 6, 8, 9 | E |
2. Radyasyondan korunma hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Temel görüntüleme cihazlarını çalışma prensiplerini bilir. | 16, 6, 9 | A |
4. Cihazların kullanımını ve bakımını bilir. | 16, 38, 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Radyofarmasi Uygulamaları I | Sunumlar |
2 | Radyofarmasi Uygulamaları II | Sunumlar |
3 | Radyofarmasi Uygulamaları III | Sunumlar |
4 | Gamma Kamera, SPECT uygulamaları I | Sunumlar |
5 | Gamma Kamera, SPECT uygulamaları II | Sunumlar |
6 | Gamma Kamera, SPECT uygulamaları III | Sunumlar |
7 | Gamma Kamera, SPECT uygulamaları IV | Sunumlar |
8 | Kardiak SPECT uygulamaları I | Sunumlar |
9 | Kardiak SPECT uygulamaları II | Sunumlar |
10 | Kardiak SPECT uygulamaları III | Sunumlar |
11 | PET/CT uygulamaları I | Sunumlar |
12 | PET/CT uygulamaları II | Sunumlar |
13 | PET/CT uygulamaları III | Sunumlar |
14 | PET/CT uygulamaları IV | Sunumlar |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Nükleer Tıp fiziği ve klinik uygulamaları: Mustafa Demir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | X | |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | X | | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | | X |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NÜKLEER TIP II | TGT2213777 | Bahar Dönemi | 0+8 | 4 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Tamer ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Tamer ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nükleer tıpta kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi edinme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyofarmasi Uygulamaları I,Radyofarmasi Uygulamaları II,Radyofarmasi Uygulamaları III,Gamma Kamera, SPECT uygulamaları I,Gamma Kamera, SPECT uygulamaları II,Gamma Kamera, SPECT uygulamaları III,Gamma Kamera, SPECT uygulamaları IV,Kardiak SPECT uygulamaları I,Kardiak SPECT uygulamaları II,Kardiak SPECT uygulamaları III,PET/CT uygulamaları I,PET/CT uygulamaları II,PET/CT uygulamaları III,PET/CT uygulamaları IV; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Radyasyonun temel özelliklerini açıklar. | 16, 6, 8, 9 | E |
2. Radyasyondan korunma hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Temel görüntüleme cihazlarını çalışma prensiplerini bilir. | 16, 6, 9 | A |
4. Cihazların kullanımını ve bakımını bilir. | 16, 38, 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Radyofarmasi Uygulamaları I | Sunumlar |
2 | Radyofarmasi Uygulamaları II | Sunumlar |
3 | Radyofarmasi Uygulamaları III | Sunumlar |
4 | Gamma Kamera, SPECT uygulamaları I | Sunumlar |
5 | Gamma Kamera, SPECT uygulamaları II | Sunumlar |
6 | Gamma Kamera, SPECT uygulamaları III | Sunumlar |
7 | Gamma Kamera, SPECT uygulamaları IV | Sunumlar |
8 | Kardiak SPECT uygulamaları I | Sunumlar |
9 | Kardiak SPECT uygulamaları II | Sunumlar |
10 | Kardiak SPECT uygulamaları III | Sunumlar |
11 | PET/CT uygulamaları I | Sunumlar |
12 | PET/CT uygulamaları II | Sunumlar |
13 | PET/CT uygulamaları III | Sunumlar |
14 | PET/CT uygulamaları IV | Sunumlar |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Nükleer Tıp fiziği ve klinik uygulamaları: Mustafa Demir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | X | |
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | | | X | | |
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | | | | | X |
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:49