Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
E-TİCARET | DŞT2232710 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yasemin ÇİÇEKÇİSOY KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir | 16, 9 | A |
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur | | |
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır | | |
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir
| 16, 9 | A |
2.1. Sistem tasarımı planlar | | |
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser | | |
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir | 16, 9 | A |
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar | | |
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir | | |
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır | 16, 9 | A |
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır | | |
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir | | |
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir | 16, 9 | A |
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder | | |
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | E-ticaret'in tanımı ve kapsamı | |
2 | E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar | |
3 | E-ticaret için alet çantası modülü | |
4 | E-ticarette güvenlik ve ödeme | |
5 | E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi | |
6 | E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları | |
7 | E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi | |
8 | E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY) | |
9 | E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri) | |
10 | E-ticaret sürecinde pazarlama | |
11 | E-ticarette veri yönetimi | |
12 | E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama | |
13 | E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri | |
14 | Dijital Dönüşüm | |
Kaynak |
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | X | | | | |
2 | İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur. | X | | | | |
3 | Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur. | X | | | | |
4 | Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir. | | | X | | |
5 | Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur. | X | | | | |
6 | Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur. | | X | | | |
7 | Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur. | | | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur. | | | X | | |
9 | Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur. | | | | | |
10 | Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | | X | | |
12 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır. | | X | | | |
13 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | X | | | | |
14 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | X | | | | |
15 | Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 9 | 27 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
E-TİCARET | DŞT2232710 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yasemin ÇİÇEKÇİSOY KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir | 16, 9 | A |
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur | | |
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır | | |
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir
| 16, 9 | A |
2.1. Sistem tasarımı planlar | | |
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser | | |
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir | 16, 9 | A |
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar | | |
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir | | |
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır | 16, 9 | A |
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır | | |
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir | | |
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir | 16, 9 | A |
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder | | |
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | E-ticaret'in tanımı ve kapsamı | |
2 | E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar | |
3 | E-ticaret için alet çantası modülü | |
4 | E-ticarette güvenlik ve ödeme | |
5 | E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi | |
6 | E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları | |
7 | E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi | |
8 | E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY) | |
9 | E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri) | |
10 | E-ticaret sürecinde pazarlama | |
11 | E-ticarette veri yönetimi | |
12 | E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama | |
13 | E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri | |
14 | Dijital Dönüşüm | |
Kaynak |
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | X | | | | |
2 | İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur. | X | | | | |
3 | Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur. | X | | | | |
4 | Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir. | | | X | | |
5 | Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur. | X | | | | |
6 | Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur. | | X | | | |
7 | Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur. | | | | | |
8 | İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur. | | | X | | |
9 | Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur. | | | | | |
10 | Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | | X | | |
12 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır. | | X | | | |
13 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | X | | | | |
14 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | X | | | | |
15 | Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:51Son Güncelleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:59