Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRİZ YÖNETİMİ VE İLETİŞİM | HİT2232920 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Reha TARTICI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE ,KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ ,KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ ,KRİZİN ŞİDDETİ VE EVRELERİ ,KRİZ ÖNCESİ ,KRİZ TÜRLERİ ,KRİZ YÖNETİMİ ,KRİZ YÖNETİMİ VE MEDYA ,DEĞİŞİM YÖNETİMİ ,ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM , İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİMİ ,KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ ,STRES YÖNETİMİ ,GENEL TEKRAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Krizi algılamayı ve fark etmeyi öğrenmek - Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamalarını bilmek | 13, 16, 9 | A |
2.Kriz ve boyutlarını ölçecek ve kavrayacak yeterlilik | 13, 16, 9 | A |
3.Kriz koşullarında yürütme ve uygılama yapabilecek donanıma sahip olmak | 13, 16, 9 | A |
4.Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerini yürütmek | 13, 16, 9 | A |
5. Kriz yönetimi sürecini ana hatları ile kavrayabilecekler ve pratik hayatta uygulayabilecek temel edinimlere sahip olabileceklerdir. | 10, 16, 9 | A, D, E, F, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE | |
2 | KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ | |
3 | KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ | |
4 | KRİZİN ŞİDDETİ VE EVRELERİ | |
5 | KRİZ ÖNCESİ | |
6 | KRİZ TÜRLERİ | |
7 | KRİZ YÖNETİMİ | |
8 | KRİZ YÖNETİMİ VE MEDYA | |
9 | DEĞİŞİM YÖNETİMİ | |
10 | ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM | |
11 | İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİMİ | |
12 | KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ | |
13 | STRES YÖNETİMİ | |
14 | GENEL TEKRAR |
Kaynak |
Power point sunumları, örnek olay handoutları, örnek olay videoları |
Kriz Yönetimi, Harvard Business Review, Optimist yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 8 | 32 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRİZ YÖNETİMİ VE İLETİŞİM | HİT2232920 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Reha TARTICI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE ,KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ ,KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ ,KRİZİN ŞİDDETİ VE EVRELERİ ,KRİZ ÖNCESİ ,KRİZ TÜRLERİ ,KRİZ YÖNETİMİ ,KRİZ YÖNETİMİ VE MEDYA ,DEĞİŞİM YÖNETİMİ ,ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM , İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİMİ ,KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ ,STRES YÖNETİMİ ,GENEL TEKRAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Krizi algılamayı ve fark etmeyi öğrenmek - Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamalarını bilmek | 13, 16, 9 | A |
2.Kriz ve boyutlarını ölçecek ve kavrayacak yeterlilik | 13, 16, 9 | A |
3.Kriz koşullarında yürütme ve uygılama yapabilecek donanıma sahip olmak | 13, 16, 9 | A |
4.Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerini yürütmek | 13, 16, 9 | A |
5. Kriz yönetimi sürecini ana hatları ile kavrayabilecekler ve pratik hayatta uygulayabilecek temel edinimlere sahip olabileceklerdir. | 10, 16, 9 | A, D, E, F, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE | |
2 | KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ | |
3 | KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ | |
4 | KRİZİN ŞİDDETİ VE EVRELERİ | |
5 | KRİZ ÖNCESİ | |
6 | KRİZ TÜRLERİ | |
7 | KRİZ YÖNETİMİ | |
8 | KRİZ YÖNETİMİ VE MEDYA | |
9 | DEĞİŞİM YÖNETİMİ | |
10 | ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM | |
11 | İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİMİ | |
12 | KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ | |
13 | STRES YÖNETİMİ | |
14 | GENEL TEKRAR |
Kaynak |
Power point sunumları, örnek olay handoutları, örnek olay videoları |
Kriz Yönetimi, Harvard Business Review, Optimist yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |