Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KURUMSAL İLETİŞİM | HİT1227590 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlker Fatih KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal iletişim, kurumun çalışanlar, müşteriler, hissedarlar, medya gibi paydaşları ile ilişkilerini içermektedir. Bu derste, öğrencilere kurumların farklı amaçlarla ve farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdikleri iletişim çalışmalarını nasıl yöneteceği hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurumsal İletişim Kavramı ve Kurumların İletişime Yaklaşımı,Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması – İşlevi, Öğeleri, Hedefler,Kurumsal İletişim Kanalları ve İletişim Ağları,Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler,Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama,Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama II,Kurumsal İletişimde Medya İlişkileri,Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim,Kurumsal İletişimde Online Krizler,Online Krizlerin Yönetilmesi,Kurumlarda İç İletişim Kavramı ve Yazılı İletişim,Kurumsal İletişim ve Etik,Whistleblowing,Genel Değerlendirme - Sınav Öncesi Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kurumsallaşmış işletmelerin kurumsal iletişim departmanlarında çalışabilir, | 13, 16, 4, 9 | A, F |
2.Kurumsal iletişim araçlarını tanıyabilir, kullanabilir. | 9 | A |
3.Kurumsal iletişim stratejileri üretebilir, bu stratejileri uygulayabilir. | 13, 2, 9 | A, E, F |
4.Medya ile iletişim yürütebilir, | 20, 9 | F |
5.Kurumsal iletişime yardımcı olacak bilişim teknolojilerini bilebilir ve kullanabilir, | 16, 9 | A |
6.Kriz yönetimi yapabilir. | 12, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kurumsal İletişim Kavramı ve Kurumların İletişime Yaklaşımı | |
2 | Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması – İşlevi, Öğeleri, Hedefler | |
3 | Kurumsal İletişim Kanalları ve İletişim Ağları | |
4 | Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler | |
5 | Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama | |
6 | Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama II | |
7 | Kurumsal İletişimde Medya İlişkileri | |
8 | Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim | |
9 | Kurumsal İletişimde Online Krizler | |
10 | Online Krizlerin Yönetilmesi | |
11 | Kurumlarda İç İletişim Kavramı ve Yazılı İletişim | |
12 | Kurumsal İletişim ve Etik | |
13 | Whistleblowing | |
14 | Genel Değerlendirme - Sınav Öncesi Tekrar | |
Kaynak |
Ders slaytları, önerilen yardımcı kaynaklar, Öğr. Gör. notları |
Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim – Beril Akıncı Vural – Mikail Bat / İletişim Yayınları
Bayram Kaya; Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi.
Başak Solmaz, Kurumsal İletişim Yönetimi, Tablet Kitabevi.
Rüveyda Akyürek, Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını.
Ebru Uzunoğlu v.d, İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say yayınları.
Zeyyat Sabuncuoğlu, Murat Gümüş, Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayınları.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | X | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | | X | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | | X | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | | | X |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | | X | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | X | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | X | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | | X | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | | X | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | X |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 8 | 32 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KURUMSAL İLETİŞİM | HİT1227590 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İlker Fatih KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal iletişim, kurumun çalışanlar, müşteriler, hissedarlar, medya gibi paydaşları ile ilişkilerini içermektedir. Bu derste, öğrencilere kurumların farklı amaçlarla ve farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdikleri iletişim çalışmalarını nasıl yöneteceği hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurumsal İletişim Kavramı ve Kurumların İletişime Yaklaşımı,Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması – İşlevi, Öğeleri, Hedefler,Kurumsal İletişim Kanalları ve İletişim Ağları,Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler,Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama,Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama II,Kurumsal İletişimde Medya İlişkileri,Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim,Kurumsal İletişimde Online Krizler,Online Krizlerin Yönetilmesi,Kurumlarda İç İletişim Kavramı ve Yazılı İletişim,Kurumsal İletişim ve Etik,Whistleblowing,Genel Değerlendirme - Sınav Öncesi Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kurumsallaşmış işletmelerin kurumsal iletişim departmanlarında çalışabilir, | 13, 16, 4, 9 | A, F |
2.Kurumsal iletişim araçlarını tanıyabilir, kullanabilir. | 9 | A |
3.Kurumsal iletişim stratejileri üretebilir, bu stratejileri uygulayabilir. | 13, 2, 9 | A, E, F |
4.Medya ile iletişim yürütebilir, | 20, 9 | F |
5.Kurumsal iletişime yardımcı olacak bilişim teknolojilerini bilebilir ve kullanabilir, | 16, 9 | A |
6.Kriz yönetimi yapabilir. | 12, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kurumsal İletişim Kavramı ve Kurumların İletişime Yaklaşımı | |
2 | Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması – İşlevi, Öğeleri, Hedefler | |
3 | Kurumsal İletişim Kanalları ve İletişim Ağları | |
4 | Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler | |
5 | Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama | |
6 | Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama II | |
7 | Kurumsal İletişimde Medya İlişkileri | |
8 | Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim | |
9 | Kurumsal İletişimde Online Krizler | |
10 | Online Krizlerin Yönetilmesi | |
11 | Kurumlarda İç İletişim Kavramı ve Yazılı İletişim | |
12 | Kurumsal İletişim ve Etik | |
13 | Whistleblowing | |
14 | Genel Değerlendirme - Sınav Öncesi Tekrar | |
Kaynak |
Ders slaytları, önerilen yardımcı kaynaklar, Öğr. Gör. notları |
Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim – Beril Akıncı Vural – Mikail Bat / İletişim Yayınları
Bayram Kaya; Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi.
Başak Solmaz, Kurumsal İletişim Yönetimi, Tablet Kitabevi.
Rüveyda Akyürek, Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını.
Ebru Uzunoğlu v.d, İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say yayınları.
Zeyyat Sabuncuoğlu, Murat Gümüş, Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayınları.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | X | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | | X | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | | X | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | | | X |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | X | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | | X | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | X | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | X | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | | X | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | | X | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | X |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14