Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | HİT2232830 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknolojinin ve iletişim araçlarının gelişimiyle birlikte “Global Köy” sıfatını alan bir dünyada kültürlerarası etkileşim de yaygınlaştı ve bir problem haline dönüştü. Çünkü kültür bir milleti, cemiyeti ya da grubu kendisi olmayanlardan ayıran ve sadece onu niteleyen değerler bütünü olarak tanımlanabilir. İletişimin yaygınlaştığı ve hız kazandığı bir dünyada kültürlerarası etkileşimle birlikte kültürün kendine ait olanı muhafaza edebilmesi ve kendine ait olan değerler ile diğerleri arasındaki etkileşimin nasıl olması gerektiği sorunu ortaya çıkmıştır. Kültürlerarası İletişim dersinin amacı kültürlerarası etkileşimde ortaya çıkan problemlere yönelik üretilen cevapların ne olduğu ve bu sorunların çözümünün nasıllığına yönelik düşünsel çabaya girişmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti,Kültür Nedir?,Kültürlerarası İletişimin tarihçesi ve temel kavramlarının çözümlenmesi,Kültürlerarası İletişim tartışmalarının ortaya çıkış sebebi ve tarihi,Enformasyon Kuramı ve Kültürlerarası İletişim I,Enformasyon Kuramı ve Kültürlerarası İletişim II,Kültürel Boyut kuramı,Kültürlerarası İletişimdeki diğer kuramlar,İletişimsel Eylem Kuramı ve Kültürlerarası İletişim Karşılaştırması,Kültürel farklar ve çatışmalar,Kültürlerarası İletişim bir iletişim modeli olarak yeterli midir?,Kültürlerarası İletişim ve etik içeriği,Kean Loach sinemasının kültürlerarası iletişim bağlamında incelenmesi,Hitam: Dönem boyunca tartışılan konuların soru cevap olarak tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tarihsel olanın birikimiyle düşünebilme kabiliyeti kazanmak | 12, 9 | A |
1.1. Kültürlerarasılık sorunlarını tarihsel tecrübe üzerinden çözebilmek | 20, 9 | A |
2. Yaşama dair pratik sorunlar üzerine teorik düşünebilme yeteneği kazanmak | 9 | A |
2.1. Daha önce karşılaşılmamış bir sorunla karşılaşıldığında karar verebilme yetisini kazanmak | 16, 19, 9 | A, E |
3. Kültür, öteki, ben gibi kavramları öğrenmek | 9 | A |
4. Farklı kültürlerle iletişime geçebilme becerisi kazanmak | 16, 9 | A, E |
4.1. Kendisi ile aynı olmayan insanlarla iletişime geçmenin nasıllığını öğrenebilmek | 12, 9 | A |
5. Medyada yer alan kültürlerarası durumları çözümleyebilmek | 12, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti | |
2 | Kültür Nedir? | |
3 | Kültürlerarası İletişimin tarihçesi ve temel kavramlarının çözümlenmesi | |
4 | Kültürlerarası İletişim tartışmalarının ortaya çıkış sebebi ve tarihi | |
5 | Enformasyon Kuramı ve Kültürlerarası İletişim I | |
6 | Enformasyon Kuramı ve Kültürlerarası İletişim II | |
7 | Kültürel Boyut kuramı | |
8 | Kültürlerarası İletişimdeki diğer kuramlar | |
9 | İletişimsel Eylem Kuramı ve Kültürlerarası İletişim Karşılaştırması | |
10 | Kültürel farklar ve çatışmalar | |
11 | Kültürlerarası İletişim bir iletişim modeli olarak yeterli midir? | |
12 | Kültürlerarası İletişim ve etik içeriği | |
13 | Kean Loach sinemasının kültürlerarası iletişim bağlamında incelenmesi | |
14 | Hitam: Dönem boyunca tartışılan konuların soru cevap olarak tekrarı | |
Kaynak |
Ders Kitabı: Asker Kartari, Kültür, Farklılık ve İletişim: Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları, İstanbul: İletişim Yayınları, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | X | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | X | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | X | | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | X | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | X | | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | | X | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | | X | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | X | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | X | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | X |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 2 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | HİT2232830 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknolojinin ve iletişim araçlarının gelişimiyle birlikte “Global Köy” sıfatını alan bir dünyada kültürlerarası etkileşim de yaygınlaştı ve bir problem haline dönüştü. Çünkü kültür bir milleti, cemiyeti ya da grubu kendisi olmayanlardan ayıran ve sadece onu niteleyen değerler bütünü olarak tanımlanabilir. İletişimin yaygınlaştığı ve hız kazandığı bir dünyada kültürlerarası etkileşimle birlikte kültürün kendine ait olanı muhafaza edebilmesi ve kendine ait olan değerler ile diğerleri arasındaki etkileşimin nasıl olması gerektiği sorunu ortaya çıkmıştır. Kültürlerarası İletişim dersinin amacı kültürlerarası etkileşimde ortaya çıkan problemlere yönelik üretilen cevapların ne olduğu ve bu sorunların çözümünün nasıllığına yönelik düşünsel çabaya girişmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti,Kültür Nedir?,Kültürlerarası İletişimin tarihçesi ve temel kavramlarının çözümlenmesi,Kültürlerarası İletişim tartışmalarının ortaya çıkış sebebi ve tarihi,Enformasyon Kuramı ve Kültürlerarası İletişim I,Enformasyon Kuramı ve Kültürlerarası İletişim II,Kültürel Boyut kuramı,Kültürlerarası İletişimdeki diğer kuramlar,İletişimsel Eylem Kuramı ve Kültürlerarası İletişim Karşılaştırması,Kültürel farklar ve çatışmalar,Kültürlerarası İletişim bir iletişim modeli olarak yeterli midir?,Kültürlerarası İletişim ve etik içeriği,Kean Loach sinemasının kültürlerarası iletişim bağlamında incelenmesi,Hitam: Dönem boyunca tartışılan konuların soru cevap olarak tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tarihsel olanın birikimiyle düşünebilme kabiliyeti kazanmak | 12, 9 | A |
1.1. Kültürlerarasılık sorunlarını tarihsel tecrübe üzerinden çözebilmek | 20, 9 | A |
2. Yaşama dair pratik sorunlar üzerine teorik düşünebilme yeteneği kazanmak | 9 | A |
2.1. Daha önce karşılaşılmamış bir sorunla karşılaşıldığında karar verebilme yetisini kazanmak | 16, 19, 9 | A, E |
3. Kültür, öteki, ben gibi kavramları öğrenmek | 9 | A |
4. Farklı kültürlerle iletişime geçebilme becerisi kazanmak | 16, 9 | A, E |
4.1. Kendisi ile aynı olmayan insanlarla iletişime geçmenin nasıllığını öğrenebilmek | 12, 9 | A |
5. Medyada yer alan kültürlerarası durumları çözümleyebilmek | 12, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı. Dönem boyunca işlenecek konuların özeti | |
2 | Kültür Nedir? | |
3 | Kültürlerarası İletişimin tarihçesi ve temel kavramlarının çözümlenmesi | |
4 | Kültürlerarası İletişim tartışmalarının ortaya çıkış sebebi ve tarihi | |
5 | Enformasyon Kuramı ve Kültürlerarası İletişim I | |
6 | Enformasyon Kuramı ve Kültürlerarası İletişim II | |
7 | Kültürel Boyut kuramı | |
8 | Kültürlerarası İletişimdeki diğer kuramlar | |
9 | İletişimsel Eylem Kuramı ve Kültürlerarası İletişim Karşılaştırması | |
10 | Kültürel farklar ve çatışmalar | |
11 | Kültürlerarası İletişim bir iletişim modeli olarak yeterli midir? | |
12 | Kültürlerarası İletişim ve etik içeriği | |
13 | Kean Loach sinemasının kültürlerarası iletişim bağlamında incelenmesi | |
14 | Hitam: Dönem boyunca tartışılan konuların soru cevap olarak tekrarı | |
Kaynak |
Ders Kitabı: Asker Kartari, Kültür, Farklılık ve İletişim: Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları, İstanbul: İletişim Yayınları, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | X | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | X | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | X | | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | X | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | X | | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | | X | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | | X | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | X | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | X | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | X |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14