Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MARKA İLETİŞİMİ | HİT2177510 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Marka İletişimi dersinin amacı, marka iletişimi ve pazarlama iletişiminin temel kavramlarını bilen ve bu kavramlar çerçevesinde oluşan teorik bilgiyi pratiğe dönüştürerek kurum ve kuruluşların markalaşma sürecinin yönetilmesine yardımcı olabilecek yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Nedir? ,Marka Yönetimi ,Marka Konumlandırma ,Marka Konumlandırma Stratejileri,Marka Kimliği ,Marka İletişimi ,Markalama Süreci,Marka Denkliği ,Markalama Stratejileri ,Sembolik ve İşlevsel Markalama ,Markalama ve Tüketici Davranışı ,Markalama ve Yeni Medya; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Markayı tanıyabilirler | 16, 2, 9 | A, D, E, F |
1.2.Marka kimliği oluşturabilirler | 16, 9 | D |
2.Markalama becerilerini kazanırlar | 2, 9 | A, D |
3.1.Marka için strateji üretebilirler | 10, 9 | A, D, F |
3.2.Marka için taktik üretebilirler | 16, 2, 9 | A, D |
1.1. Markanın konumlandırmasını yapabililer | 16 | A, D, F |
2.2. Markanın rakipleri ve hedef kitlesi arasındaki iletişimi kurabilirler | 9 | A, D, F |
3. Markayı rakipler arasında zirveye taşıyabilirler | 10, 16, 9 | A, D, E |
4. Marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını belirleyebilecek, | | |
5. Yaratıcılık etkeninin kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik gereklerini saptayabilecek, | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Marka Nedir? | |
2 | Marka Yönetimi | |
3 | Marka Konumlandırma | |
4 | Marka Konumlandırma Stratejileri | |
5 | Marka Kimliği | |
6 | Marka İletişimi | |
7 | Markalama Süreci | |
8 | Marka Denkliği | |
9 | Markalama Stratejileri | |
10 | Sembolik ve İşlevsel Markalama | |
11 | Markalama ve Tüketici Davranışı | |
12 | Markalama ve Yeni Medya | |
Kaynak |
Stratejik Marka Yönetimi / Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu
Marka Yönetimi / Prof.Dr. Nurhan Babür Tosun
|
Marka Hikayeleri – John Grant
Markalar ve Markalaşma – Rita Clifton
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | | X | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | X | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | X | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | | | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | X | | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | X | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | | | X |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | | X | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | X | | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | X |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 8 | 32 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MARKA İLETİŞİMİ | HİT2177510 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Marka İletişimi dersinin amacı, marka iletişimi ve pazarlama iletişiminin temel kavramlarını bilen ve bu kavramlar çerçevesinde oluşan teorik bilgiyi pratiğe dönüştürerek kurum ve kuruluşların markalaşma sürecinin yönetilmesine yardımcı olabilecek yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Nedir? ,Marka Yönetimi ,Marka Konumlandırma ,Marka Konumlandırma Stratejileri,Marka Kimliği ,Marka İletişimi ,Markalama Süreci,Marka Denkliği ,Markalama Stratejileri ,Sembolik ve İşlevsel Markalama ,Markalama ve Tüketici Davranışı ,Markalama ve Yeni Medya; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Markayı tanıyabilirler | 16, 2, 9 | A, D, E, F |
1.2.Marka kimliği oluşturabilirler | 16, 9 | D |
2.Markalama becerilerini kazanırlar | 2, 9 | A, D |
3.1.Marka için strateji üretebilirler | 10, 9 | A, D, F |
3.2.Marka için taktik üretebilirler | 16, 2, 9 | A, D |
1.1. Markanın konumlandırmasını yapabililer | 16 | A, D, F |
2.2. Markanın rakipleri ve hedef kitlesi arasındaki iletişimi kurabilirler | 9 | A, D, F |
3. Markayı rakipler arasında zirveye taşıyabilirler | 10, 16, 9 | A, D, E |
4. Marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını belirleyebilecek, | | |
5. Yaratıcılık etkeninin kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik gereklerini saptayabilecek, | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Marka Nedir? | |
2 | Marka Yönetimi | |
3 | Marka Konumlandırma | |
4 | Marka Konumlandırma Stratejileri | |
5 | Marka Kimliği | |
6 | Marka İletişimi | |
7 | Markalama Süreci | |
8 | Marka Denkliği | |
9 | Markalama Stratejileri | |
10 | Sembolik ve İşlevsel Markalama | |
11 | Markalama ve Tüketici Davranışı | |
12 | Markalama ve Yeni Medya | |
Kaynak |
Stratejik Marka Yönetimi / Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu
Marka Yönetimi / Prof.Dr. Nurhan Babür Tosun
|
Marka Hikayeleri – John Grant
Markalar ve Markalaşma – Rita Clifton
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | | X | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | X | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | X | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | | | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | X | | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | X | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | | | X |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | | X | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | X | | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | X |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14