Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLGİSAYARLI MUHASEBE | MLY2133280 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ticari paket programların muhasebe ve ticari modüllerinin kullanılması, öğrenilmesi,e-bildirge ve ebeyanname
düzenleme becerilerini kazanabilecektir
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak,Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak,Cari kart oluşturmak,Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek,Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek,Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek,Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak,Kdv beyannamesi çalışması (Vize),E- beyanname programını öğrenmek,Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek,Muhtasar beyanname çalışması,Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek,BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek,Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir | 16, 17, 6, 9 | A |
1.1. Muhasebe fişlerini yapar | | |
1.2. Muhasebe defterlerini oluşturur | | |
2. Mali tabloları oluşturabilecektir | 13, 16, 8 | A |
2.1. Bilanço yapar | | |
2.2. Gelir Tablosu yapar | | |
3. Ticari modüllerini kullanabilecektir | 13, 16, 4 | A |
3.1. Stok modülünü kullanır | | |
3.2. Cari modülü kullanır | | |
3.3. Fatura modülünü kullanır | | |
3.4. Çek senet ve banka modülünü kullanır | | |
4. Defter beyan sistemini kullanabilecektir | 13, 17, 4 | A |
4.1. e-bildirge düzenler
| | |
4.2. e-beyanname düzenler | 16, 17, 4, 9 | A |
5. Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir | 12, 16, 17, 4, 9 | A |
5.1. Excel'de formül oluşturmayı öğrenir | 16, 6, 9 | A |
5.2. Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak | |
2 | Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak | |
3 | Cari kart oluşturmak | |
4 | Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek | |
5 | Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek | |
6 | Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek | |
7 | Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak | |
8 | Kdv beyannamesi çalışması (Vize) | |
9 | E- beyanname programını öğrenmek | |
10 | Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek | |
11 | Muhtasar beyanname çalışması | |
12 | Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek | |
13 | BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek | |
14 | Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek | |
Kaynak |
Ticari paket program, e-bildirge ve e-beyanname programları, defter beyan sistemi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | X | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | X | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | X | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | | X | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | X | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | X | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 12 | 36 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLGİSAYARLI MUHASEBE | MLY2133280 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ticari paket programların muhasebe ve ticari modüllerinin kullanılması, öğrenilmesi,e-bildirge ve ebeyanname
düzenleme becerilerini kazanabilecektir
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak,Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak,Cari kart oluşturmak,Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek,Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek,Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek,Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak,Kdv beyannamesi çalışması (Vize),E- beyanname programını öğrenmek,Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek,Muhtasar beyanname çalışması,Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek,BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek,Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir | 16, 17, 6, 9 | A |
1.1. Muhasebe fişlerini yapar | | |
1.2. Muhasebe defterlerini oluşturur | | |
2. Mali tabloları oluşturabilecektir | 13, 16, 8 | A |
2.1. Bilanço yapar | | |
2.2. Gelir Tablosu yapar | | |
3. Ticari modüllerini kullanabilecektir | 13, 16, 4 | A |
3.1. Stok modülünü kullanır | | |
3.2. Cari modülü kullanır | | |
3.3. Fatura modülünü kullanır | | |
3.4. Çek senet ve banka modülünü kullanır | | |
4. Defter beyan sistemini kullanabilecektir | 13, 17, 4 | A |
4.1. e-bildirge düzenler
| | |
4.2. e-beyanname düzenler | 16, 17, 4, 9 | A |
5. Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir | 12, 16, 17, 4, 9 | A |
5.1. Excel'de formül oluşturmayı öğrenir | 16, 6, 9 | A |
5.2. Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak | |
2 | Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak | |
3 | Cari kart oluşturmak | |
4 | Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek | |
5 | Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek | |
6 | Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek | |
7 | Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak | |
8 | Kdv beyannamesi çalışması (Vize) | |
9 | E- beyanname programını öğrenmek | |
10 | Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek | |
11 | Muhtasar beyanname çalışması | |
12 | Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek | |
13 | BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek | |
14 | Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek | |
Kaynak |
Ticari paket program, e-bildirge ve e-beyanname programları, defter beyan sistemi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | X | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | X | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | X | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | | X | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | X | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | X | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35