Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER I | MLY2113952 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Alanıyla ilgili güncel konu ve sorunları açıklayabilecektir. | | |
1. Kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak çalışmaları kavrayabilecektir. | | |
1.1. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları araştırır. | | |
1.2. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları derleyerek ödev yapar. | | |
2.1. Alanıyla ilgili güncel kaynakları araştırır. | | |
2.2. Alanıyla ilgili güncel sorunları tartışır. | | |
3. Staj yaptığı iş yerinde uygulamalı bilgi edinecektir. | | |
3.1. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı raporlarında çözüm önerileri geliştirebileceklerdir. | | |
3.2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir. | | |
4. Akademik tartışmalarda kendi konumunu geliştirecek eylemleri bilecektir. | | |
4.1. Kanıta dayalı argümanlar kullanır. | | |
4.2. Akademik tartışmalarda rakip konumları değerlendirir. | | |
5. Kendi araştırması bağlamında akademik argümanları tanıyabilecektir. | | |
5.1. Alanıyla ilgili akademik çıktıları kavrar. | | |
5.2. Edindiği akademik çıktıları pratiğe dönüştürecekleri rapor hazırlar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Seminer | |
2 | Seminer | |
3 | Seminer | |
4 | Seminer | |
5 | Seminer | |
6 | Seminer | |
7 | Seminer | |
8 | Seminer | |
9 | Seminer | |
10 | Seminer | |
11 | Seminer | |
12 | Seminer | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | X | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | X | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | X | | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | X | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | X | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | X | | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | X | | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | X |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER I | MLY2113952 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Alanıyla ilgili güncel konu ve sorunları açıklayabilecektir. | | |
1. Kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak çalışmaları kavrayabilecektir. | | |
1.1. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları araştırır. | | |
1.2. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları derleyerek ödev yapar. | | |
2.1. Alanıyla ilgili güncel kaynakları araştırır. | | |
2.2. Alanıyla ilgili güncel sorunları tartışır. | | |
3. Staj yaptığı iş yerinde uygulamalı bilgi edinecektir. | | |
3.1. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı raporlarında çözüm önerileri geliştirebileceklerdir. | | |
3.2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir. | | |
4. Akademik tartışmalarda kendi konumunu geliştirecek eylemleri bilecektir. | | |
4.1. Kanıta dayalı argümanlar kullanır. | | |
4.2. Akademik tartışmalarda rakip konumları değerlendirir. | | |
5. Kendi araştırması bağlamında akademik argümanları tanıyabilecektir. | | |
5.1. Alanıyla ilgili akademik çıktıları kavrar. | | |
5.2. Edindiği akademik çıktıları pratiğe dönüştürecekleri rapor hazırlar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Seminer | |
2 | Seminer | |
3 | Seminer | |
4 | Seminer | |
5 | Seminer | |
6 | Seminer | |
7 | Seminer | |
8 | Seminer | |
9 | Seminer | |
10 | Seminer | |
11 | Seminer | |
12 | Seminer | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | | X | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | X | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | X | | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | X | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | X | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | X | | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | X | | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | X |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35